به نام خداوند بخشنده مهربان               بِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ‏ ‏                In the Name of Allah, the Beneficent, the Merciful.                Au nom d'Allah, le Tout Miséricordieux, le Très Miséricordieux.                Im Namen des barmherzigen und gnädigen Gottes.                In nome di Allah , il Compassionevole, il Misericordioso.                Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.                ¡En el nombre de Alá, el Compasivo, el Misericordioso!              

 
   Home Page | صفحه اول   Rss Link | فید خبرخوان   Contact Us | تماس با ما     امروز
کلیک کن
 

انسان در آثار اندیشمندان / حجت الاسلام نقویان » بد دهانی،بداخلاقی وبی محبتی،زخم.....
ارسال : 11/10/1348, 03:30 | 0 نظر | 701 بازديد نسخه مخصوص چاپ
 

بد دهانی،بداخلاقی وبی محبتی،زخم زبان،دل سوزاندن،بچه دارنشدن

 

حجت السلام و المسلمین نقویان

با انسان بد دهان چطور میشود رفتار کرد .

شما نباید از ما توقع داشته باشید که ما مثل یک کلینیک عمل کنیم . یک بیماری هست که طرف باید ده روز بستری بشود تا معالجه بشود . مثل اینکه یک پزشکی در استودیو بنشیند و بخواهد بیماری را مداوا کند . فقط باید مسیرهایی را نشان بدهد و نسخه ی مختصری بدهد . نکته اول اینکه ما گاهی خیال می کنیم مدارا کرده ایم ولی مدارا نکرده ایم . گاهی او بد دهانی کرده و ما آتش بیار بد دهانی او شده ایم . زمینه ی بد دهانی را ما فراهم کرده ایم . گاهی ما توجه نکرده ایم . مثلا این مرد وقتی به خانه میآید ، باید چای او آماده باشد . چایی برای او عادت شده است و اگر آن را نخورد ، حالش بد است . حالا خانم به این توجه ندارد . یک روز آماده است و دو روز آماده نیست . همین آماده نبودن او را عصبانی می کند . یا عادت دارد همه چیز سر جایش باشد و تا می بیند لیوان روی تلویزیون است عصبانی میشود یا عادت دارد لباسش به طرز خاصی در کمد باشد . خیلی از خانم ها که کدبانو هم هستند ، به این لطایف توجهی ندارند . چطور اگر کسی یک کمی انحراف چشم داشته باشد به چشم می آید و چهره اش دیگر آن زیبایی را ندارد ، کار هم همین جور است .

ما گاهی می گوییم : ببین سر یک استکان چایی چه قشقرقی راه می اندازد ؟ زمینه ی این قشقرق را شما ایجاد کردید . این ریل را شما آماده کرده اید و حالا این قطار با این سرعت از روی آن رد می شود . یک نکته این است که ببینیم آیا ما هم باعث فراهم شدن زمینه برای بد دهانی و عصبانیت طرف شده ایم یا نه ؟ یا اینکه نه من هیچ تقصیری ندارم و من همه ی وظایف خود را انجام داده ام ولی او این اخلاق را دارد . خیلی وقت ها می بینیم این زمینه را ، برای این اخلاق آماده کرده ایم . البته ما اخلاق این آقای بد دهان و عصبانی را تایید نمی کنیم ولی می خواهیم درباره مدارا با او صحبت کنیم . مدارا یعنی اداره کردن . خوب در این خانه که دعوا هست ، پس خوب اداره نمیشود . شما باید حساسیت های این مرد را بشناسید . می توانید حساسیت های شوهرتان را بنویسید . من هر روز این لیست را بخوانم مثل یک بخشنامه ی زندگی . که من باید به این ها توجه کنم . بعد می بینید زندگی خیلی بهتر میشود .

 نکته ی بعدی اینکه ما گاهی مدارا کرده ایم ولی بعد می زنیم آنرا خراب می کنیم . یک وقت زن مهربانی و محبت می کند و آخرش می گوید : خوب ، خواهرت چی ؟ یا خودت هیچ مشکلی نداری ؟ و یا این لحن همه را خراب میکند . مثل یک بادام تلخی می ماند که در میان نیم کیلو آجیل خوشمزه است و با خوردن آن ، تمام مزه ی آجیل خوشمزه تلخ میشود . ذائقه تان تلخ میشود .

کسانی که بچه دار نمی شوند ، چگونه باید به طعنه های دیگران جواب بدهد ؟

تمام مشکلات ما بخاطر طعنه به دیگران است و فقط هم برای بچه دار نشدن نیست . مثلا کسی نتوانسته زندگی خوبی برای همسرش فراهم بکند ، تلاشش را کرده ولی بیش از این نتوانسته ، طعنه می زنند . ببین فلانی هم با تو زندگی را شروع کرده است . ببین به چه چیزهایی رسیده . یا اینکه تو چقدر زود شکسته شدی ؟ فلانی را ببین چقدر سر پاست یا تو چرا ما را به مسافرت نمی بری و دیگری میرود . یکی از این ها هم مسئله ی فرزند است . یکی اینکه انسان باید توکل به خدا بکند . شاید مصلحت ما نیست . حافظ گفت :

 با دل خونین لب خندان بیاور همچو جام ،

 نی گرت زخمی رسد آیی چو چنگ اندر خروش .

 در این طعنه ها باید بتوانیم آرامش خودمان را حفظ کنیم . آثار خوب مدارا این است که انسان آمپرش بالا نمی رود و مریض نمیشود و سکته نمی کند و خودش گرفتار نمیشود . اینجا انسان تحمل کند و در خلوت ، خدا سنگ صبورش بشود . و مطمئن باشد خدا خودش جبران می کند .

 در روایت داریم : کسانی که دارای فرزند نمی شوند ، یکی از راه هایش استغفار است . البته ما به معالجات پزشکی احترام می گذاریم . اگر استغفار کنید خدا به شما فرزندانی خواهد داد . مثلا بگوید : من بعد از نماز صبح روزی صد مرتبه استغفار میکنم البته فقط نباید به زبان باشد . مثلا لفظم با پدر و مادرم تند است ، از فردا سعی میکنم این تندی را از بین ببرم . من بد حجاب هستم سعی میکنم حجابم خوب بشود . من نسبت به زنم بد اخلاق هستم ، این را درست می کنم . این یکی از راهای فرزند دار شدن است .

شوهرم با بدخلاقی و بی محبتی با من صحبت می کند و وقتی اعتراض می کنم می گوید : مرد خدای زن است . من چکار کنم ؟

دو تا خدا در اقلیم نگنجد و دعوا میشود . فرمول این همان مهر و محبت است و کم کم این مرد خواهد شکست . پیامک آمده که پس ما خانم ها همیشه باید کوتاه بیاییم . خیر ولی جوابش را عرض کرده ایم .

همسر من برنامه ی شما را می بیند و هیچ اثری در او ندارد . زخم زبان می زند و دل من را می سوزاند . کمک بفرمایید .

از سوال این طور بنظر میرسد که ایشان خانم هستند . روایت داریم : اگر مردی همسرش را اذیت کند با زبان و نیش و کنایه و دست سبکی ، خدا به اندازه ای که برای دو کس غضب میکند و انتقام میگیرد . برای هیچ کس غضبناک نمیشود یکی زن و دیگری فرزند . آن مرد مطمئن باشد که یک روزی انتقام خدا از آستین یکی از موجودات خدا بیرون می آید و او را به زمین گرم خواهد زد . البته انتقام در همین دنیا است . به قیامت نمی رسد . من نمونه های فراوانی دارم که به همسرشان ظلم کرده اند از ضعف و بی کسی و ناتوانایی او سوء استفاده کردند و بعد بلاهایی سرشان آمده است که نمی دانند از کجا خورده اند .

(ادامه دارد )

منبع : http://ch3.iribtv.ir/index.php?option=com_content&task=view&id=467&Itemid=605








 
 
n s u n
« انسان »
 
c a t e g o r y
« موضوعات »
بیش از 100 موضوع با محوریت انسان
 
r e g i s t e r a t i o n
« عضویت و اشتراک »
با لینک ثابت RSS سایت مطالب را در سایت و یا نرم افزار خود منتشر و شماهده کنید
به زودی

به مناسبت آغاز سال 1391 و شروع چهارمین سال فعالیت سایت سامانه عضویت پیامکی "انسان" افتتاح شد.
جهت دریافت رایگان پیام های کوتاه با موضوع انسان یک پیامک با متن انسان به شماره
3000258800 ارسال نموده و منتظر تائید عضویت خود در سامانه شوید.
شما نیز می توانید نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را به شماره مذکور پیامک کنید.

 
l a s t  p o s t
« آخرین مطالب »
 
v o t e
« نظرسنجی »

نظر شما در مورد محتوی سایت انسان چیست؟


 
c a n o n i c a l   t i m e
« اوقات شرعی »
 
c h a r i t y
« كمك هاي انسان دوستانه »»





برنامه جهانی مبارزه با گرسنگی

کمک به ایتام
 
 
t r a n s l a t e
« ترجمه »

 
c a l e n d a r
« تقویم شمسی »
<    «  دی 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
 
 
l i n k  b o x
« پیوند به بیرون »

براي تبادل لينك با ما آدرس سايت را با نام "انسان" در وبسايت يا وبلاگ خود اضافه كرده و سپس از قسمت تماس با ما لينك خود را ارسال نمائيد
آدرس های ورودی به سایت:
www.Nsun.us
www.N-Sun.ir
www.Nsun.tk
nsun.ely.ir

 
 

خدا نکنه تا آدم نشدیم دنیا بهمون رو بیاره Copyright © 2009-2010 By www.nSun.us , All rights reserved -  Hosted & Design By Hami Web Network
Powered By DataLifeEngine - SMS Box= 3000258800  -   SMS Plugin Service By www.SmsWay.ir