به نام خداوند بخشنده مهربان               بِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ‏ ‏                In the Name of Allah, the Beneficent, the Merciful.                Au nom d'Allah, le Tout Miséricordieux, le Très Miséricordieux.                Im Namen des barmherzigen und gnädigen Gottes.                In nome di Allah , il Compassionevole, il Misericordioso.                Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.                ¡En el nombre de Alá, el Compasivo, el Misericordioso!              

 
   Home Page | صفحه اول   Rss Link | فید خبرخوان   Contact Us | تماس با ما     امروز
کلیک کن
 

کوتاه نوشته های انسانی / ابلیس آدم روی » چگونه از شر ابلیس های آدم روی در امان باشیم ؟
ارسال : 11/10/1348, 03:30 | 0 نظر | 321 بازديد نسخه مخصوص چاپ
 

بسم اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

وَ إِذْ قُلْنا لِلْمَلائِکَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْلِيسَ أَبى وَ اسْتَکْبَرَ وَ کانَ مِنَ الْکافِرِينَ * وَ قُلْنا يا آدَمُ اسْکُنْ أَنْتَ وَ زَوْجُکَ الْجَنَّةَ وَ کُلا مِنْها رَغَداً حَيْثُ شِئْتُما وَ لا تَقْرَبا هذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَکُونا مِنَ الظَّالِمِينَ  * فَأَزَلَّهُمَا الشَّيْطانُ عَنْها فَأَخْرَجَهُما مِمَّا کانا فِيهِ وَ قُلْنَا اهْبِطُوا بَعْضُکُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ وَ لَکُمْ فِي الْأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ  وَ مَتاعٌ إِلى حِينٍ *

به نام خداوندبخشنده بخشايشگر

و (ياد کن) هنگامي را که به فرشتگان گفتيم: «براي آدم سجده و خضوع کنيد.» همگي سجده کردند؛ جز ابليس که سرباز زد، و تکبر ورزيد، (و به خاطر نافرماني و تکبرش) از کافران شد. * و گفتيم: «اي آدم! تو با همسرت در بهشت سکونت کن؛ و از (نعمتهاي) آن، از هر جا مي‏خواهيد، گوارا بخوريد؛ (اما) نزديک اين درخت نشويد؛ که از ستمگران خواهيد شد. *پس شيطان موجب لغزش آنها از بهشت شد؛ و آنان را از آنچه در آن بودند، بيرون کرد. و (در اين هنگام) به آنها گفتيم: «همگي (به زمين) فرود آييد، در حالي که بعضي دشمن ديگري خواهيد بود. و براي شما در زمين، تا مدت معيني قرارگاه و وسيله ي بهره برداري خواهد بود.»

In the Name of Allah, the Beneficent, the Merciful

And when We said to the angels: Make obeisance to Adam they did obeisance, but Iblis (did it not). He refused and he was proud, and he was one of the unbelievers. *And We said: O Adam! Dwell you and your wife in the garden and eat from it a plenteous (food) wherever you wish and do not approach this tree, for then you will be of the unjust. *But the Shaitan made them both fall from it, and caused them to depart from that (state) in which they were; and We said: Get forth, some of you being the enemies of others, and there is for you in the earth an abode and a provision for a time

« قرآن مجید - سوره بقره آیات 34 و 35 و 36  »

***

... وَ لا تَقْرَبا هذِهِ الشَّجَرَةَ ...

 

چون بسی ابلیس آدم روی هست

پس به هر دستی نشاید داد دست

 

ماهواره  ،یکی از راههای ورود شیاطین به حریم خصوصی انسان ها ( قسمت اول )

نبض اجتماع در دست دیش‌های ماهواره!

ماجرای پخش سریال های غیراخلاقی از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان به مرداد ماه سال 88 باز می گردد. زمانی که شبکه تلویزیونی فارسی‌زبانی که دفترهای آن در استودیو سیتیِ دوبی قرار داشت شروع به پخش سریالهای کره ای با محوریت خیانت کرد.

در ماه‌های ابتدایی این اتفاق سریال ها به دلیل کیفیت پایین دوبله هایشان نتوانستند با مخاطب فارسی زبان ارتباط چندانی برقرار کنند و مخاطبان پس از مدتی عطای تماشای سریال ها با دوبله ها گوشخراش و آزار دهنده را به لقایش بخشیدند. اما فارسی وان بی کار ننشست و با استخدام دوبلورهای جدید سعی کرد کیفیت دوبله سریالهای ارتقا بخشد. این وضعیت ادامه پیدا کرد تا اینکه دو شبکه فارسی زبان جدید التاسیس به نام های Pmc Gem  به روی آنتن ماهواره رفتند. شبکه Pmc در ابتدا اقدام به پخش سریال های امریکای لاتین کرد، سریال هایی که به دلیل ظاهر رنگارنگ بازیگران و دوبله های موفقشان توانستند توجه مخاطبان را به خود جلب کنند.

در ادامه اما شبکه Gem در رقابت با شبکه های ماهواره فارسی زبان، با پرداخت مبلغ بالایی توانست عشق ممنوع سریال تلویزیونی دراماتیک- رمانتیک ترکیه‌ای که به سفارش کانال دی ترکیه تولید شده بود را بخرد و به آنتن ببرد. سریال «عشق ممنوع» داستان عروس جوانی بود که پس از ورود به منزل شوهر متمولش، دل به عشق برادرزاده ناتنی او می‌بازد که در همان خانه سلطنتی زندگی می‌کند و تمام فیلم ماجرای فیلم حول محور رابطه پنهانی میان این دو نفر و اضطراب فاش شدن این راز است. پخش این سریال باعث شد شبکه جم جایگاه خاصی را در میان سایر شبکه های فارسی زبان به خود اختصاص دهد. این موفقیت در ادامه باعث افزایش تعداد شبکه های جم از یک به ده شبکه شد و این روزها کار به جایی رسیده است که شبکه جم قسمت آن لاین پولی هم به مجموعه های خود اضافه کرده است.

* نبض اجتماع در دست دیش‌ها

سالها پیش زمانی که تازه داشت رد پای دیش های ماهواره به خانه های ایرانی ها باز می شد، تا همین امروز، بارها و بارها همه نشستند و از پیامدها و عوارض برنامه های این شبکه ها نطق های قرایی سر دادند. در سال های دهه هفتاد که گسترش دیش های ماهواره تنها قشر و طبقه خاصی از اجتماع را در بر می گرفت، عمق این فاجعه مسلما اینطور که این روزها رخ نشان داده، نمایان نبود. اما در سال های دهه 80 به خصوص سالهای پایانی این دهه، دیش های ماهواره به حدی از گستردگی در کشور رسیدند که این روزها رد دیش های را می توان بیرون از چادر عشایر هم دید. شاید از نظر اول این پدیده، آنچنان که در بوق و کرنا شده است، آسیب پذیر به نظر نیاید، اما برای درک عمق حادثه کافی است تنها کمی جرئی تر بنگریم.

* زمانی برای تغییر ارزش های اجتماعی

اینکه این روزها دیش های ماهواره به دور افتاده ترین نقاط کشور هم رسیده یک پیامد بزرگ دارد. با ورود این مهمان تازه، جهانی روبروی نگاه روستایی ها گشوده می شود که هیچ شباهتی به جهان پیشین و  انسان های اطراف و جامعه محل زندگیشان بود ندارد. این تغییر باعث می شود که مرد روستایی که تا پیش از این از همسر و زندگی اش راضی بود، ظاهر همسرش را با مدل هایی که هر روز بر صفحه تلویزیون نقش می بندد، مقایسه کند. در نتیجه از او می خواهد که مانند مدل های ماهواره ای لباس بپوشد، آرایش کند و اندامی مانند آنها داشته باشد. این اتفاق مستلزم مصرف مبالغ زیاد پول برای خرید لوازم آرایش، لباس و داروهای لاغری و چاقی هم است. در این میان اگر زنان جامعه روستایی نتواند خود را با ایده آل های ماهواره ای هماهنگ کند، مرد از اینکه همسرش با مدل های غربی تفاوت دارد و بر اساس تعاریف ماهواره ای زیبا نیست، احساس سرخوردگی می کند.

* سریا‌ل‌هایی که روابط خانوادگی را تغییر می‌دهد

با گستردگی ماهواره در سال های پایانی دهه 80، شبکه های فارسی زبان زیادی تاسیس شدند که یا به پخش موسیقی می پرداختند یا سریال. در این میان اما محتوای سریال ها همواره با محور خیانت استوار بود. داستان زن و شوهرهایی که در قالب ازدواج تن به روابط نامشروع می دادند. تاکید بر خیانت در سریال های شبکه های ماهواره ای فارسی زبان به گونه ای بود که پس از مدتی قبح این مسئله را در اذهان عموم کمرنگ کرد و بینندگان ایرانی دیگر از تماشای روابط سراسر دروغ و خیانت اظهار تحیر نکردند.

* شبیخون بر روابط خواهر و برادری

شبکه های فارسی زبان ماهواره ای در دهه 90 با ساخت شبکه های Pmc Gem   به مرحله ای جدید از حیات خود رسیدند. این شبکه ها با سریال های ترکیه ای خود توانستند حجم بالایی از ایرانی ها را پای تماشای شبکه های خود بنشانند. پس از اینکه این سریال ها از مخاطبان خود مطمئن شدند در راستای ساخت سریال های خیانت محجور بدعتی نو گذاردند و سریال هایی را در کنداکتور پخش خود گذاشتند که این بار خیانت را در مثلثی عشقی روایت می کنند که دو ضلع آن دو خواهر یا دو برادر بودند و داستان فیلم به ماجرای رقابت دو خواهر و برادر بر سر فرد مورد علاقه و خیانت هایی که پس از ازدواج فرد با یکی از آنها اتفاق می افتد. اینکه مدیران این شبکه ها چنین سریال هایی را برای پخش انتخاب می کنند، یک دلیلی بیشتر نمی تواند داشته  باشد و آن نابودی روابط خونی و خانوادگی است که رکن اساس اجتماع به حساب می آید. برای درک عمق فاجعه کافی است به این فکر کنیم در دوره ای که برادر به بردار و خواهر به خواهر خیانت می کند، خانواده چه مفهوم گنگ و نامعلومی خواهد بود.

* زوال نظام اجتماعی با گسترش سریال‌های ماهواره‌ای

اگر بخواهیم تاثیرات این سریال ها را در قالب گسترده تر و در جامعه نگاه کنیم، متوجه می شویم که با ادامه این روند، چند سال دیگر اعتماد واژه ای گم شده در فرهنگ اجتماعی کشور ما خواهد شد و وفاداری دیگر جایی در روابط اجتماعی نخواهد داشت. به نظر شما در زوال مفهوم اعتماد و وفاداری چگونه یک جامعه می تواند به حیات خود ادامه دهد؟

* رسانه ملی به خود بیاید

در این میان بیش از هر چیز این وظیفه مدیران رسانه ملی است که در میان هجمه سریال های ماهواره ای تمهیدی بیندشیند و با ساخت پخش سریال های بدعت گذار و جذاب، مخاطبان خود را بازگرداند.

منبع : وبلاگ گروه های سایبر                             








 
 
n s u n
« انسان »
 
c a t e g o r y
« موضوعات »
بیش از 100 موضوع با محوریت انسان
 
r e g i s t e r a t i o n
« عضویت و اشتراک »
با لینک ثابت RSS سایت مطالب را در سایت و یا نرم افزار خود منتشر و شماهده کنید
به زودی

به مناسبت آغاز سال 1391 و شروع چهارمین سال فعالیت سایت سامانه عضویت پیامکی "انسان" افتتاح شد.
جهت دریافت رایگان پیام های کوتاه با موضوع انسان یک پیامک با متن انسان به شماره
3000258800 ارسال نموده و منتظر تائید عضویت خود در سامانه شوید.
شما نیز می توانید نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را به شماره مذکور پیامک کنید.

 
l a s t  p o s t
« آخرین مطالب »
 
v o t e
« نظرسنجی »

نظر شما در مورد محتوی سایت انسان چیست؟


 
c a n o n i c a l   t i m e
« اوقات شرعی »
 
c h a r i t y
« كمك هاي انسان دوستانه »»





برنامه جهانی مبارزه با گرسنگی

کمک به ایتام
 
 
t r a n s l a t e
« ترجمه »

 
c a l e n d a r
« تقویم شمسی »
<    «  دی 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
 
 
l i n k  b o x
« پیوند به بیرون »

براي تبادل لينك با ما آدرس سايت را با نام "انسان" در وبسايت يا وبلاگ خود اضافه كرده و سپس از قسمت تماس با ما لينك خود را ارسال نمائيد
آدرس های ورودی به سایت:
www.Nsun.us
www.N-Sun.ir
www.Nsun.tk
nsun.ely.ir

 
 

خدا نکنه تا آدم نشدیم دنیا بهمون رو بیاره Copyright © 2009-2010 By www.nSun.us , All rights reserved -  Hosted & Design By Hami Web Network
Powered By DataLifeEngine - SMS Box= 3000258800  -   SMS Plugin Service By www.SmsWay.ir