به نام خداوند بخشنده مهربان               بِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ‏ ‏                In the Name of Allah, the Beneficent, the Merciful.                Au nom d'Allah, le Tout Miséricordieux, le Très Miséricordieux.                Im Namen des barmherzigen und gnädigen Gottes.                In nome di Allah , il Compassionevole, il Misericordioso.                Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.                ¡En el nombre de Alá, el Compasivo, el Misericordioso!              

 
   Home Page | صفحه اول   Rss Link | فید خبرخوان   Contact Us | تماس با ما     امروز
کلیک کن
 

انسان در آثار نویسندگان / مرتبط با انسان شناسی » راز موفقیت انسان ‌ها 310489
ارسال : 11/10/1348, 03:30 | 0 نظر | 619 بازديد نسخه مخصوص چاپ
 

راز موفقیت انسان ‌ها

مردم تعاریف مختلفی از موفقیت دارند. «پولدار شدن، رسیدن به همه اهداف مورد نظر، جامه عمل پوشاندن به همه آرزوها» نکته بسیار جالب این است که بعضی از افراد موفقیت را برانگیختن حس حسادت دیگران می دانند. موفقیت به آن معناست که هر شخص از خود شخص ارزشمندی برای جامعه اش بسازد. بیشتر دانشمندان تلاش کردند تا با تعاریف درست از این واژه به مردم در جهت رسیدن به اهداف شان کمک کنند، اما آنقدر تعاریف مختلف از این واژه زیاد شده است که به راستی همه را سردرگم کرده است. شاید ارائه تعاریف مختلف از این واژه داشتن برداشت های متفاوت از آن است. آلفرد اوستن می گوید؛ آرامش و اطمینان بهترین موفقیت است. هیچ کس واقعا موفق نیست مگر آن که خوشبخت باشد و نیز خوشبخت کسی است که کاری مفید و با ارزش انجام دهد. داشتن هدف به انسان در رسیدن به خوشبختی کمک می کند. به راستی معیار درست برای موفق شدن چیست؟ آیا موفق شدن به معنای بهترین بودن، جوان بودن، باهوش ترین بودن، ثروتمند ترین بودن، زیباترین بودن است. اگر فکر می کنید موفقیت به معنای داشتن اهداف بسیار بالاست در اشتباه هستید چون با نرسیدن به این اهداف با یک دنیا شکست مواجه می شوید. برای پی بردن به واژه موفقیت اول باید به آن دسترسی پیدا کنیم. موفقیت به معنای به پایان رساندن آن چیزهایی است که آن ها را شروع کرده ایم. به عبارت دیگر موفقیت به معنای تمام کردن همه برنامه های از قبل تعیین شده است. برای مثال اگر آرزو کردید که از یک بانک دزدی کنید و در نهایت روزی این کار را کردید آدم موفقی هستید. هر چند که هیچ کس دوست ندارد آخر و عاقبت کارهایش به زندان ختم شود. با این تعریف مشخص می شود که موفقیت به معنای برنامه ریزی و اتمام آن است. این تعریف باعث می شود که درباره لحظه به لحظه زندگی خود قضاوت کنیم. اگر در طول روز نتوانستیم برنامه خود را به اتمام برسانیم به راحتی پی می بریم که موفق نشده ایم و یا به عبارت دیگر شکست خورده ایم.

 

پس شاید با این تعریف به نظر شما رسیدن به موفقیت بسیار آسان باشد اما واقعیت این است که حدود 85 درصد از مردم هیچ وقت نمی توانند با موفقیت برنامه هایشان را به اتمام برسانند. برای رسیدن به موفقیت باید هدف داشت. بسیاری از آدم ها بی هدف زندگی می کنند، این افراد حتی اگر موفقیت بسیار زیادی را به دست بیاورند و به موقعیت بسیار خوبی هم دست یابند باز ناراضی هستند چون بی هدف زندگی کرده اند. خیلی از افراد برای رسیدن به موفقیت از کسی و یا از جایی الگو برداری می کنند. مثلا فکر می کنند که اگر بزرگی به کشاورزی و یا چوپانی می پرداخت و موفق بود آن ها هم باید چوپانی کنند یا کشاورزی. در صورتی که شاید ویژگی های منحصر به فرد آن شخص باعث موفقیت اش شده است. برای شناسایی هدف اول باید آن چه را که آرزوی اش را داریم به ذهنمان بسپاریم و دائما آن را مرور کنیم. پس از به ذهن سپردن باید برای هدفی که داریم مطالعه بسیار انجام دهیم و یا با مشاور صحبت کنیم تا ببینیم نظر دیگران راجع به هدفی که ما پیش روی داریم چیست؟ هنگام انتخاب هدف خود باید دقت کنیم که آن هدف در جهت رساندن ما به آرامش و آسایش بیشتر باشد و به ما احساس خوشبختی دهد و موجب شود که ما باور داشته باشیم که برای جامعه خود فردی مفید هستیم. اگر دوست دارید به هدف مورد نظر برسید باید به آن علاقه داشته باشید و مهارت ها و امکانات لازم برای رسیدن به آن را نیز در اختیار داشته باشید. انسان های خسیس دائما در حال رقابت کردن هستند اما آدم های دست و دلباز به جای رقابت به همکاری با دیگران فکر می کنند.

به اعتقاد روان شناسان اگر نسبت به اطرافیان مان دست و دلباز باشیم آن ها هم نیز با ما دست و دلباز خواهند بود. یکی رازهای دست و دلباز بودن این است که در آن شادی وجود دارد. خیلی از آدم ها معتقدند لذت هدیه دادن خیلی بیشتر از هدیه گرفتن است. یکی دیگر از روش های موفقیت تصمیم گیری است. تصمیم گیری گام مهمی در جهت هموار ساختن مسیر زندگی است. تصمیم گیری یکی از لحظات سرنوشت ساز زندگی انسان است و گاهی ما با تصمیم های نادرستی که می گیریم تا آخر عمر خودمان را از داشتن زندگی شاد محروم می سازیم. یکی دیگر از روش های رسیدن به موفقیت مهربانی است. این تفکر شدیدا در میان مردم وجود دارد که انسان های سخت و جدی و خودخواه در کارهایشان بسیار موفق هستند، اما آمادگی برای پذیرش هر چیز که بر سر راه انسان قرار دارد به معنای موفق بودن نیست. روانشناسان می گویند موفقیت حقیقی از آن کسانی که با هوش و خودخواه هستند، نمی شود. برعکس مهربان بودن با دیگر انسان ها باعث رسیدن به موفقیت حقیقی می شود. خوبی و مهربانی دو عامل بسیار مهم برای رسیدن به موفقیت در زندگی هستند. اگر تا به حال انسان مهربانی نبوده اید دیگر وقت آن است که در وجود خود تغییر و تحولی به وجود آورید. برای موفق بودن آ ن باشید که می توانید و گام هایی بلندتر از هر انسانی که تاکنون برداشته است، بردارید. یکی دیگر از روش هایی که به موفقیت انسان کمک می کند داشتن اعتقادات مثبت است. آیا تا به حال به انسان های شاد توجه کرده اید؟ آیا تا به حال به خودتان گفته اید چرا بعضی از آدم ها اینقدر مشهود هستند و توجه دیگران را مثل آهن ربا به راحتی به خود جلب می کنند. پاسخ این پرسش آن است که افراد شاد همیشه با ذهن مثبت به اطراف شان نگاه می کنند.

 

 مثبت فکر کردن و مثبت نگاه کردن به زندگی بیش از هر عاملی شما را در رسیدن به آن چه می خواهید کمک می کند. برای داشتن ذهنی مثبت عمل کنید تا عکس العمل. منتظر آن نباشید که اتفاق بدی برای زندگی تان بیفتد تا مجبور شوید عکس العمل از خود نشان دهید. خودتان وارد عمل شوید و بگذارید اتفاق های خوب در انتظارتان باشد. هر انسانی خودش مسئول وقایعی است که در زندگی اش می افتد. پس شما توانایی آن را دارید که بهترین زندگی را برای خود بسازید. باور داشته باشید که هر لحظه از زندگی بدون در نظر گرفتن عواقب اش از بهترین لحظات است. پیشامدهای بد همیشه در زندگی وجود دارد و این حقیقت زندگی است. اما این به آن معنا نیست که اجازه دهید پیشامدهای بد شما را از ادامه راه تان باز دارد. خوبی از همه چیز حتی پیشامدهای بد به شما خواهد رسید. برای به دست آوردن قدرت ذهن تان را باز نگه دارید و پذیرایی پیشامدهای بد باشید. یکی دیگر از رموز موفقیت شکرگزاری است. خداوند را برای آن چه به شما داده است، شاکر باشید. پذیرایی هر موقعیتی باشید که در زندگی تان پیش می آید. آدم های موفق می گویند که حس ششم آن ها را در جهت پیش بردن به هدفی تحریک کرده است. پس به ندای درون تان پاسخ مثبت دهید. برای رسیدن به موفقیت شوخ طبعی را فراموش نکنید. مردم همیشه از زندگی با افراد شوخ لذت می برند. زندگی را خیلی جدی نگیرید. شوخ طبعی شما را در رسیدن به زندگی موفق و شاد هدایت می کند.

  منبع : http://www.tebyan-ardebil.ir/description.aspx?id=6704

 








 
 
n s u n
« انسان »
 
c a t e g o r y
« موضوعات »
بیش از 100 موضوع با محوریت انسان
 
r e g i s t e r a t i o n
« عضویت و اشتراک »
با لینک ثابت RSS سایت مطالب را در سایت و یا نرم افزار خود منتشر و شماهده کنید
به زودی

به مناسبت آغاز سال 1391 و شروع چهارمین سال فعالیت سایت سامانه عضویت پیامکی "انسان" افتتاح شد.
جهت دریافت رایگان پیام های کوتاه با موضوع انسان یک پیامک با متن انسان به شماره
3000258800 ارسال نموده و منتظر تائید عضویت خود در سامانه شوید.
شما نیز می توانید نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را به شماره مذکور پیامک کنید.

 
l a s t  p o s t
« آخرین مطالب »
 
v o t e
« نظرسنجی »

نظر شما در مورد محتوی سایت انسان چیست؟


 
c a n o n i c a l   t i m e
« اوقات شرعی »
 
c h a r i t y
« كمك هاي انسان دوستانه »»





برنامه جهانی مبارزه با گرسنگی

کمک به ایتام
 
 
t r a n s l a t e
« ترجمه »

 
c a l e n d a r
« تقویم شمسی »
<    «  دی 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
 
 
l i n k  b o x
« پیوند به بیرون »

براي تبادل لينك با ما آدرس سايت را با نام "انسان" در وبسايت يا وبلاگ خود اضافه كرده و سپس از قسمت تماس با ما لينك خود را ارسال نمائيد
آدرس های ورودی به سایت:
www.Nsun.us
www.N-Sun.ir
www.Nsun.tk
nsun.ely.ir

 
 

خدا نکنه تا آدم نشدیم دنیا بهمون رو بیاره Copyright © 2009-2010 By www.nSun.us , All rights reserved -  Hosted & Design By Hami Web Network
Powered By DataLifeEngine - SMS Box= 3000258800  -   SMS Plugin Service By www.SmsWay.ir