به نام خداوند بخشنده مهربان               بِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ‏ ‏                In the Name of Allah, the Beneficent, the Merciful.                Au nom d'Allah, le Tout Miséricordieux, le Très Miséricordieux.                Im Namen des barmherzigen und gnädigen Gottes.                In nome di Allah , il Compassionevole, il Misericordioso.                Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.                ¡En el nombre de Alá, el Compasivo, el Misericordioso!              

 
   Home Page | صفحه اول   Rss Link | فید خبرخوان   Contact Us | تماس با ما     امروز
کلیک کن
 

کوتاه نوشته های انسانی / ابلیس آدم روی » چگونه از شر ابلیس های آدم روی در امان باشیم ؟
ارسال : 11/10/1348, 03:30 | 0 نظر | 518 بازديد نسخه مخصوص چاپ
 

سوره اعراف آیه 200

 

چون بسی ابلیس آدم روی هست

پس به هر دستی نشاید داد دست

 

آیا با شبکه‌های اجتماعی صاحب اموال خود هستید؟

با گذشت زمان همین طور بر مشکلات امنیتی این شبکه‌ها افزوده می‌شود زیرا حجم بالای اطلاعاتی که کاربران این شبکه‌ها به اشتراک می‌گذارند صاحبان این شبکه‌های صهیونیستی را بر آن داشته است که تغییری چالش برانگیز در ذخیره سازی این منابع عظیم جاسوسی دهند.

به گزارش گرداب به نقل از بی‌سی‌دبلیو، انسان به‌راحتی فراموش می‌کند که چه مقدار زمان صرف شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌کند؛ هم‌چنین به راحتی فراموش می‌کند که چگونه به آسانی اطلاعات بسیاری را بر روی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد، اطلاعاتی که آینده، حریم‌شخصی و حتی امنیتش را به راحتی به مخاطره می‌افکند.

به اشتراک‌گذاری اطلاعات، خطرات مختلفی را برای انسان به دنبال دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به دزدی اطلاعات فردی و تخریب وجه اجتماعی و حرفه‌ای فرد اشاره کرد.

به زعم این گزارش، یکی از واضح‌ترین مشکلات شبکه‌های اجتماعی این است که بسیاری از مردم فراموش می‌کنند که به چه کسانی اجازه داده‌اند که اطلاعات آن‌ها را مشاهده نمایند. یک فرد ممکن است مدتی قبل، فردی را به لیست دوستان خود اضافه کرده باشد که به  او را نمی‌شناخته‌ است و از روی بی‌دقتی و یا حتی با آگاهی کامل، به او اجازه دسترسی و دیدن اطلاعات فردیش را داده باشد.

ولی موضوع اصلی این است که او این مطلب را فراموش کرده است که همین چرخه برای آن فرد نیز و جود دارد و هستند افرادی که به راحتی به اطلاعات کاربر دسترسی دارند ولی او خود از این مطلب بی‌خبر است و یا به مشکلات آن نیاندیشیده است.

در نگاه جدی‌تر به این موضوع، اطلاعات شخصی شما به آسانی می‌تواند در این شبکه‌ها به اشتراک گذاشته شود و کافی است یک هکر با جمع آوری این اطلاعات و هک کردن ایمیل‌هایتان به هر گونه اطلاعات حساسی که می‌خواهد دست یابد. یکی از ساده‌ترین کارهایی که این هکرها می‌توانند با دستیابی به این اطلاعات انجام دهند، هک کردن حساب‌های بانکی است.

اطلاعاتی که در توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند را هیچ‌گاه نمی‌توان به طور کامل پاک کرد. یکی از شواهد این مطلب توییت شدن دوباره توییت‌هایی است که یک فرد در شبکه توییتر به اشتراک گذاشته می‌شود. حتی اگر زمانی کاربری حساب توییتر خود را حذف کند، توییت‌هایی ایجاد شده همواره در حافظه توییتر موجود هستند و از این طریق می‌توان به اطلاعات وی تا قبل از حذف حساب او دست یافت.

بزرگترین خطر این شبکه‌ها زمانی متوجه انسان می‌شود که وی با استفاده از اپلیکیشن‌های گوشی همراه به این شبکه‌ها متصل شود. با انجام این کار وی علاوه بر موارد ذکر شده؛ خطر مکان‌یابی را به آن افزوده‌ است. این خطر هنگامی به بالاترین درجه خود می‌رسد که یک بدافزار نیز از طریق این شبکه‌ها داخل گوشی‌ هوشمند، تبلت، آی‌پد و...  کاربر شود.

شما حتی اختیار اطلاعاتی که بر روی گوشی‌تان موجود است و حتی بدون اینکه آن‌ها را به اشتراک بگذارید را نیز ندارید. وارد‌شدن بدافزارها نه تنها برای شما بلکه برای سایر دوستانی که تنها در لیست تماس‌های شما هستند نیز می‌تواند خطرناک باشد.

با گذشت زمان همین طور بر مشکلات امنیتی این شبکه‌ها افزوده می‌شود زیرا حجم بالای اطلاعاتی که کاربران این شبکه‌ها به اشتراک می‌گذارند صاحبان این شبکه‌های صهیونیستی را بر آن داشته است که تغییری چالش‌ بر‌انگیز در ذخیره‌سازی این منابع عظیم جاسوسی دهند.

حرکت آن‌ها به سمت ذخیره سازی اطلاعات در پلتفورم ابر دو جنبه دارد. یک جنبه ظاهری و گول زننده آن، در واقع دسترسی سریع به این شبکه‌ها از هرکجای جهان است؛ اما جنبه مهم امنیتی آن که اکثر افراد از آن ناآگاه هستند امنیت بسیار پایین و در دسترس بودن این اطلاعات در هر گوشه‌ای از جهان است.

نکته‌ای که بسیاری از کارشناسان آی‌تی نیز بدان اذعان دارند؛ جالب است که در این‌جا به گفته‌های استیو ووزنیاك، همكار بنیان‌گذار اپل، و نگرانی‌هایش در زمینه كاربرد فناوری ذخیره‌سازی ابری و مسائل مربوط به نقض حریم خصوصی در این سیستم‌ها دقت کنیم: " من واقعاً نگران اطلاعاتی هستم كه به ابرها منتقل می‌شوند. فكر می‌كنم این اتفاق بسیار ناخوشایندی است. فكر می‌كنم قرار است مشكلات شدیدی در آینده به وجود آید. با فناوری ابری آدم مالك هیچ چیز نیست. همه چیز را به دیگری تفویض كرده است."

وی در ادامه می‌گوید: " من دلم می‌خواهد احساس كنم كه صاحب اموال خود هستم. بسیاری از مردم می‌گویند كه در واقع همه چیزشان روی كامپیوترشان است اما به نظر من هرچه اطلاعات بیشتری را به وب و ابر منتقل كنیم كنترل كمتری بر آن‌ها خواهیم داشت."

آیا زمان آن نشده است که دوباره به دلیل خود برای ورود به این شبکه‌های اجتماعی بیاندیشیم؟

آیا عضویت در این شبکه‌ها ارزش این همه مشکلات فردی و بسیاری دیگر از ناگفته‌های امنیتی را دارد؟

منبع : سایت گرداب








 
 
n s u n
« انسان »
 
c a t e g o r y
« موضوعات »
بیش از 100 موضوع با محوریت انسان
 
r e g i s t e r a t i o n
« عضویت و اشتراک »
با لینک ثابت RSS سایت مطالب را در سایت و یا نرم افزار خود منتشر و شماهده کنید
به زودی

به مناسبت آغاز سال 1391 و شروع چهارمین سال فعالیت سایت سامانه عضویت پیامکی "انسان" افتتاح شد.
جهت دریافت رایگان پیام های کوتاه با موضوع انسان یک پیامک با متن انسان به شماره
3000258800 ارسال نموده و منتظر تائید عضویت خود در سامانه شوید.
شما نیز می توانید نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را به شماره مذکور پیامک کنید.

 
l a s t  p o s t
« آخرین مطالب »
 
v o t e
« نظرسنجی »

نظر شما در مورد محتوی سایت انسان چیست؟


 
c a n o n i c a l   t i m e
« اوقات شرعی »
 
c h a r i t y
« كمك هاي انسان دوستانه »»





برنامه جهانی مبارزه با گرسنگی

کمک به ایتام
 
 
t r a n s l a t e
« ترجمه »

 
c a l e n d a r
« تقویم شمسی »
<    «  دی 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
 
 
l i n k  b o x
« پیوند به بیرون »

براي تبادل لينك با ما آدرس سايت را با نام "انسان" در وبسايت يا وبلاگ خود اضافه كرده و سپس از قسمت تماس با ما لينك خود را ارسال نمائيد
آدرس های ورودی به سایت:
www.Nsun.us
www.N-Sun.ir
www.Nsun.tk
nsun.ely.ir

 
 

خدا نکنه تا آدم نشدیم دنیا بهمون رو بیاره Copyright © 2009-2010 By www.nSun.us , All rights reserved -  Hosted & Design By Hami Web Network
Powered By DataLifeEngine - SMS Box= 3000258800  -   SMS Plugin Service By www.SmsWay.ir