به نام خداوند بخشنده مهربان               بِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ‏ ‏                In the Name of Allah, the Beneficent, the Merciful.                Au nom d'Allah, le Tout Miséricordieux, le Très Miséricordieux.                Im Namen des barmherzigen und gnädigen Gottes.                In nome di Allah , il Compassionevole, il Misericordioso.                Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.                ¡En el nombre de Alá, el Compasivo, el Misericordioso!              

 
   Home Page | صفحه اول   Rss Link | فید خبرخوان   Contact Us | تماس با ما     امروز
کلیک کن
 

انسان در آثار اندیشمندان / حجت الاسلام نقویان » سهل گیری در ازدواج
ارسال : 11/10/1348, 03:30 | 0 نظر | 548 بازديد نسخه مخصوص چاپ
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سهل گیری در ازدواج

حجت السلام و المسلمین نقویان

چرا اینقدر از سهل گیری در ازدواج صحبت می کنید ؟ پدر و مادرها سوء استفاده می کنند و هر خواستگاری با هر اخلاقی که می آید می گویند قبول کن .

من خدمت این دختر خانم سلام و ادب دارم و همچنین التماس دعا دارم چرا که ایشان در جوار امام رضا ، صدا و نگاه ایشان زودتر به امام رضا می رسد . من قبول دارم این سهل و سخت گیری همه باید در دایره منطق باشد به قول حافظ:

هر که را خط با سبزت سر سودا باشد

 پای از این دایره بیرون ننهد تا باشد

یک دایره ای خداوند دور ما کشیده است به نام دایره عقل و منطق و ایمان ، سخت در همین دایره معلوم می شود و سهل نیز در همین دایره معلوم می شود . ما رفتیم تحقیق کردیم و دیدیم پسری که به خواستگاری دختر یا خواهر ما آمده است پسر خوبی است ، آدم زرنگی و کاری است ، آدم سالمی است سیگاری نیست ، هرزه نیست ، دوست ناباب ندارد و خانواده او نیز خانواده محترمی هستند، فقط مشکل این است که تحصیلات عالیه ندارند ، خانواده دختر همه تحصیل کرده هستند ولی اینها نیستند می گویند نه اینها به ما نمی خورند آبروی ما می رود .

 نه اینگونه نیست شما فکر می کنید هر کسی لیسانس یا فوق لیسانس دارد انسان خوبی است ؟ هر کسی هم که لیسانس به پایین است و دیپلم دارد آدم بدی است ، این فکر، فکر اشتباهی است . بسیاری از جوانها نزد من می آیند و می گویند ما به خانواده خود می گوییم بروید تحقیق کنید اگر آدمهای بدی بودند قبول نکنید ولی آنها می گویند نه .

 شما به این دادگاه های خانواده بروید بسیاری از دکتر ها و مهندس ها از هم طلاق می گیرند به این علت که این فرد زن داری بلد نیست یا شوهر داری بلد نیست یا هرزه است . من اگر بخواهم چیزهایی که به من می گویند اینجا عنوان کنم یک مثنوی حرف است . از آن طرف هم نمی گوییم هر آدمی که آمد مثل اینکه دختر ما در خانه زیادی است بگوییم بفرما این دختر ما را ببر ، نه باید تحقیق کنیم .

پیامبر خواستگار که برای حضرت فاطمه می آمد نمی داد خوب او هم می توانست بگوید هرکه زودتر آمد فاطمه را به او می دهیم ، پول دار باشد فقط ، نه یک کسی باید باشد که با فاطمه هماهنگی داشته باشد . امام حسین (ع ) یک دختری داشت به نام فاطمه پسر عموی او انسان خوبی بود به خواستگاری او آمد ، امام حسین فرمود :  این دختر من در یک حال و هوای معنوی خاصی است و برای تو همسر نمی شود تو یک آدم شادی می خواهی که به همه نیازهای تو برسد کدبانو باشد و ... این فعلا در حال دیگری است اگر ازدواج هم بکند دو روز دیگر طلاق می گیرد .

یعنی ما اینها را در تاریخ سیره بزرگان خود داشته ایم ، کفو یعنی اینکه با شما باید هماهنگی داشته باشند . مثلا اگر شما می خواهید برای ماشین خود یک لوازم یدکی بخرید ابتدا آن آقا می پرسد ماشین شما چیست ؟ می گوید تویوتا ، می گوید چه مدلی است چون تویوتا هر سال دو مدل تولید می کند ، یا پیکان ، می پرسد مربوط به چه سالی است و ..

 آقا دختر شما چه مدل است ، این دختر با آن آقا میخواهد یدکی هم بشوند یعنی همسر به معنای واقعی کلمه . چیزی که در سر او است توی سر همسر او نیز باشد. والا دو سر می شوند که آن هم دو پادشاه در یک اقلیم نگنجد . آمار طلاق که بالا رفته است یک بخشی از آن مربوط به این است که از ابتدا تحقیق درستی نشده است . اینها هم خون هم ، هم تای هم و هم شأن هم نبوده اند . سخت گیری بیجا هم نباید باشد ، گاهی دخترها هم سختگیری می کنند ، می گویند من می خواهم درس بخوانم ، دانشگاه بروم ، شغل پیدا کنم از طرفی حالا که من دیپلم هستم این قدر خواستگار دارم اگر لیسانس بشوم دیگر چه می شود دکتری بگیرم چه ؟ نه خانم زهی خیال باطل ، بیایید و در دانشگاه ببینید خانم دکترهایی که سن بالای چهل رفته است و دیگر خواستگار ندارند فرد که نمی خواهد با مدرک دکترای شما ازدواج کند ، با خود شما با نشاط و شادابی و جوانی و زیبایی شما ازدواج کند حالا که سن بالارفته است دیگر فایده ندارد .

(ادامه دارد )

منبع :http://ch3.iribtv.ir/index.php?option=com_content&task=view&id=450&Itemid=595








 
 
n s u n
« انسان »
 
c a t e g o r y
« موضوعات »
بیش از 100 موضوع با محوریت انسان
 
r e g i s t e r a t i o n
« عضویت و اشتراک »
با لینک ثابت RSS سایت مطالب را در سایت و یا نرم افزار خود منتشر و شماهده کنید
به زودی

به مناسبت آغاز سال 1391 و شروع چهارمین سال فعالیت سایت سامانه عضویت پیامکی "انسان" افتتاح شد.
جهت دریافت رایگان پیام های کوتاه با موضوع انسان یک پیامک با متن انسان به شماره
3000258800 ارسال نموده و منتظر تائید عضویت خود در سامانه شوید.
شما نیز می توانید نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را به شماره مذکور پیامک کنید.

 
l a s t  p o s t
« آخرین مطالب »
 
v o t e
« نظرسنجی »

نظر شما در مورد محتوی سایت انسان چیست؟


 
c a n o n i c a l   t i m e
« اوقات شرعی »
 
c h a r i t y
« كمك هاي انسان دوستانه »»





برنامه جهانی مبارزه با گرسنگی

کمک به ایتام
 
 
t r a n s l a t e
« ترجمه »

 
c a l e n d a r
« تقویم شمسی »
<    «  دی 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
 
 
l i n k  b o x
« پیوند به بیرون »

براي تبادل لينك با ما آدرس سايت را با نام "انسان" در وبسايت يا وبلاگ خود اضافه كرده و سپس از قسمت تماس با ما لينك خود را ارسال نمائيد
آدرس های ورودی به سایت:
www.Nsun.us
www.N-Sun.ir
www.Nsun.tk
nsun.ely.ir

 
 

خدا نکنه تا آدم نشدیم دنیا بهمون رو بیاره Copyright © 2009-2010 By www.nSun.us , All rights reserved -  Hosted & Design By Hami Web Network
Powered By DataLifeEngine - SMS Box= 3000258800  -   SMS Plugin Service By www.SmsWay.ir