به نام خداوند بخشنده مهربان               بِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ‏ ‏                In the Name of Allah, the Beneficent, the Merciful.                Au nom d'Allah, le Tout Miséricordieux, le Très Miséricordieux.                Im Namen des barmherzigen und gnädigen Gottes.                In nome di Allah , il Compassionevole, il Misericordioso.                Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.                ¡En el nombre de Alá, el Compasivo, el Misericordioso!              

 
   Home Page | صفحه اول   Rss Link | فید خبرخوان   Contact Us | تماس با ما     امروز
کلیک کن
 

کوتاه نوشته های انسانی / ابلیس آدم روی » چگونه از شر ابلیس های آدم روی در امان باشیم ؟
ارسال : 11/10/1348, 03:30 | 0 نظر | 327 بازديد نسخه مخصوص چاپ
 

  بسم اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

  وَ مِنَ الْأَنْعامِ حَمُولَةً وَ فَرْشاً کُلُوا مِمَّا رَزَقَکُمُ اللَّهُ وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّيْطانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ *

  به نام خداوندبخشنده بخشايشگر

   (او کسي است که) از چهارپايان، براي شما حيوانات باربر، و حيوانات کوچک (براي منافع ديگر) آفريد؛ از آنچه به شما روزي داده است، بخوريد؛ و از گامهاي    شيطان پيروي ننماييد، که او دشمن آشکار شماست.

   « قرآن مجید - سوره الانعام  آیه 142 »

In the Name of Allah, the Beneficent, the Merciful

And of cattle (He created) beasts of burden and those which are fit for slaughter only; eat of what Allah has given you and do not follow the footsteps of the Shaitan; surely he is your open enemy

 

***

 

  چون بسی ابلیس آدم روی هست

   پس به هر دستی نشاید داد دست

   نکاتی برای به حداقل رساندن خطرات جعل هویت

  جعل هویت مجازی یکی از جرایمی است که بروز آن نه تنها مشکلات امنیتی برای قربانی ایجاد می‌کند بلکه گاهی اوقات دامنه این مشکلات به جنبه‌های هویت اجتماعی و حتی مالی فرد نیز لطمه وارد می‌کند.

گرداب

  به گزارش گرداب، براساس تحقیقات انجام شده توسط اکثر موسسات امنیت آی‌تی دنیا، جعل هویت و کلاهبرداری به یکی از معضلات اصلی در دنیای سایبر تبدیل شده است.

جعل هویت مجازی یکی از جرایمی است که بروز آن نه تنها مشکلات امنیتی برای قربانی ایجاد می‌کند، بلکه گاهی اوقات دامنه این مشکلات به جنبه‌های هویت اجتماعی و حتی مالی فرد نیز لطمه وارد می‌کند. لذا با در نظر گرفتن سه راه‌کار زیر می‌توانید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری نمایید:

پیشگیری

1.       اطلاعات شخصیتان را در جایی امن نگه‌داری کنید.

با گذاشتن رمز بر روی پوشه اطلاعات مالی و شخصی در رایانه شخصی و یا گوشی‌ همراه و یا نگه‌داری آن در حافظه‌های قابل حمل رمزگذاری‌شده، می‌توان تاحد زیادی از بروز مشکل دزدی هویت جلوگیری کرد. کلاهبرداری از طریق آشنایان و دوستان یکی از شایع‌ترین و جدّی‌ترین انواع کلاهبرداری‌های اینترنتی بوده است؛ بر اساس آمار جهانی حدود %12 از قربانیان کلاهبرداری‌های اینترنتی، مجرم را می‌شناخته‌اند.

از دیگر راه‌های امن بودن اطلاعات در فضای مجازی، استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی به‌روز رسانی‌شده در رایانه و گوشی همراه، ایمیل‌نکردن اطلاعات مالی برای دیگران، استفاده از یک اینترنت امن و قابل‌اعتماد (استفاده‌نکردن از ‌وای‌فای عمومی) در هنگام انجام نقل‌ و انتقالات بانکی و در نهایت چک کردن حساب بانکی بطور متناوب.

2.       دقت در ویژگی‌های امنیتی

در زمان انجام امور بانکی حتما از داشتن یک لینک ارتباطی ایمن اطمینان حاصل کنید. دو راه برای دانستن این امر وجود دارد: ابتدا بایستی به آدرس موجود در نوار آدرس دقّت کنید که حتما "https" باشد و هیچ‌گاه از پروتوکل "http" برای وارد شدن به سایت‌های بانکی استفاده نکنید. یکی دیگر از راه های تشخیص ایمن بودن این پروتوکل وجود علامت قفل به همراه رنگ سبز روشن در کنار آدرس است.

3.       پیش از به اشتراک‌گذاری اطلاعات حتما فکر کنید

قبل از در اختیار قرار دادن اطلاعات در فضای مجازی، حتما هویت فرد، شرکت یا سازمانی که می‌خواهید اطلاعات را در اختیارش قرار دهید، شناسایی کنید. اگر به قانونی بودن درخواست شک دارید، هیچ‌گاه اطلاعات درخواست شده را در اختیارشان قرار ندهید و هموراه مواظب باشید که بر روی لینک مشکوک کلیک نکنید.

تشخیص

4.       هوشیارباشید

یکی از راه‌های جلوگیری از جعل هویت و یا کلاهبرداری از هویت، استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی مخصوصی‌ است که به همین منظور تهیه شده‌اند. این نرم‌افزارها سیستم‌های اخطاری دارند که با فعال کردن آن‌ها پس از هر بار استفاده اینترنتی از حساب بانکی شما اخطاری به ایمیل و یا گوشی‌همراه شما فرستاده می‌شود و شما می‌توانید در مواردی که یک شخص ناشناس بدون اطلاع شما از حسابتان استفاده کرده باشد، به سرعت آن‌ را تشخیص دهید.

5.       ثبت‌نام در تمامی خدمات امنیتی

اکثر موسسات اعتباری، سازمان‌ها و نیز بانک‌ها؛ خدمات امنیتی متفاوتی دارند که مشتریان می‌توانند با ثبت‌نام در این خدمات از بروز مشکلات جلوگیری کنید. به‌طور مثال می‌توانید در سامانه پیامک جابه‌جایی‌های مالی، سامانه مسدود کردن حساب و دیگر سامانه‌ها ثبت‌نام کنید تا هر زمان به مورد مشکوکی برخورد نمودید، بتوانید قبل از مراجعه به بانک اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید.

اقدام

6.       اگر اخطاری را دریافت کردید، آن را جدّی بگیرید. 

هرگونه اخطار مبنی بر احتمال درز اطلاعات مالی و شخصیتان را جدّی گرفته و درصدد رفع آن برآیید زیرا بنابر آمار شما در معرض یکی از جدّی‌ترین جرایم سایبری قرار دارید.

7.       صبر جایز نیست! سریعا اطلاع دهید.

در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در جابه‌جایی‌های مالی سریعا با بانک خود تماس حاصل کنید و در صورتی که واقعا در معرض سرقت هویت قرار گرفته‌اید فورا آن‌ را به پلیس اطلاع دهید تا با اقدام به موقع مجاری قانونی، از بروز هرگونه مشکلات مالی و اجتماعی بیشتر جلوگیری کنید.

منبع : سایت گرداب








 
 
n s u n
« انسان »
 
c a t e g o r y
« موضوعات »
بیش از 100 موضوع با محوریت انسان
 
r e g i s t e r a t i o n
« عضویت و اشتراک »
با لینک ثابت RSS سایت مطالب را در سایت و یا نرم افزار خود منتشر و شماهده کنید
به زودی

به مناسبت آغاز سال 1391 و شروع چهارمین سال فعالیت سایت سامانه عضویت پیامکی "انسان" افتتاح شد.
جهت دریافت رایگان پیام های کوتاه با موضوع انسان یک پیامک با متن انسان به شماره
3000258800 ارسال نموده و منتظر تائید عضویت خود در سامانه شوید.
شما نیز می توانید نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را به شماره مذکور پیامک کنید.

 
l a s t  p o s t
« آخرین مطالب »
 
v o t e
« نظرسنجی »

نظر شما در مورد محتوی سایت انسان چیست؟


 
c a n o n i c a l   t i m e
« اوقات شرعی »
 
c h a r i t y
« كمك هاي انسان دوستانه »»





برنامه جهانی مبارزه با گرسنگی

کمک به ایتام
 
 
t r a n s l a t e
« ترجمه »

 
c a l e n d a r
« تقویم شمسی »
<    «  دی 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
 
 
l i n k  b o x
« پیوند به بیرون »

براي تبادل لينك با ما آدرس سايت را با نام "انسان" در وبسايت يا وبلاگ خود اضافه كرده و سپس از قسمت تماس با ما لينك خود را ارسال نمائيد
آدرس های ورودی به سایت:
www.Nsun.us
www.N-Sun.ir
www.Nsun.tk
nsun.ely.ir

 
 

خدا نکنه تا آدم نشدیم دنیا بهمون رو بیاره Copyright © 2009-2010 By www.nSun.us , All rights reserved -  Hosted & Design By Hami Web Network
Powered By DataLifeEngine - SMS Box= 3000258800  -   SMS Plugin Service By www.SmsWay.ir