به نام خداوند بخشنده مهربان               بِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ‏ ‏                In the Name of Allah, the Beneficent, the Merciful.                Au nom d'Allah, le Tout Miséricordieux, le Très Miséricordieux.                Im Namen des barmherzigen und gnädigen Gottes.                In nome di Allah , il Compassionevole, il Misericordioso.                Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.                ¡En el nombre de Alá, el Compasivo, el Misericordioso!              

 
   Home Page | صفحه اول   Rss Link | فید خبرخوان   Contact Us | تماس با ما     امروز
کلیک کن
 

کوتاه نوشته های انسانی / ابلیس آدم روی » چگونه از شر ابلیس های آدم روی در امان باشیم ؟
ارسال : 11/10/1348, 03:30 | 0 نظر | 545 بازديد نسخه مخصوص چاپ
 

بسم اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِي السِّلْمِ کَافَّةً وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّيْطانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ *

به نام خداوندبخشنده بخشايشگر

اي کساني که ايمان آورده‏ ايد! همگي در صلح و آشتي درآييد؛ و از گامهاي شيطان ، پيروي نکنيد؛ که او دشمن آشکار شماست .  * « قرآن مجید - سوره بقره آیه  208  »

 

In the Name of Allah, the Beneficent, the Merciful

O you who believe! enter into submission one and all and do not follow the footsteps of Shaitan; surely he is your open enemy

 

***

بی‌خبری والدین از توانایی‌های فرزندشان در فضای مجازی

 

چون بسی ابلیس آدم روی هست

پس به هر دستی نشاید داد دست

بی‌خبری والدین از توانایی‌های فرزندشان در فضای مجازی

نتایج پژوهش جدید یک شرکت امنیتی در مورد حضور کودکان در فضای مجازی، زنگ خطر را برای والدین به صدا در آورده است.

به گزارش گرداب به نقل از سی‌نت، شرکت امنیتی "ای‌وی‌جی" (AVG) والدین را با حقیقت تلخی مواجه می‌کند: "کودکان‌ به اندازه والدین‌شان در استفاده از تکنولوژی توانایی دارند

."بنا بر نتایج پژوهش جدید شرکت امنیتی ای‌وی‌جی، یک کودک 11 ساله در استفاده از مظاهر تکولوژی به اندازه والدین خود توانایی داد. به بیان دیگر، کودکان می‌توانند هرکاری که یک بزرگسال قادر به انجام آن است، مانند گشت‌زنی در فضای اینترنت، استفاده از گجت‌ها و حل مسائل دشوار مربوط به کامپیوتر را انجام دهند.

مسئله آن است که والدین لزوما به این نکته واقف نیستند. در حقیقت، نتایج مطالعه این شرکت بر روی والدین نشان می‌دهد تنها هفت درصد از والدین معتقدند فرزندانشان بیش از آ‌ن‌ها در مورد اینترنت اطلاعات دارند. پژوهش ای‌وی‌جی بر روی 4 هزار پدر و مادر در 10 کشور دنیا و در 2 هفته نخست سپتامبر صورت گرفته است.

یافته‌های ای‌وی‌جی چگونگی رشد کودکان امروزی در کشورهای توسعه یافته را روشن‌تر می‌کند. اوائل سال جاری، این شرکت، نتایج پژوهشی را منتشر کرد که نشان می‌داد احتمال یادگیری مهارت‌های مربوط به تکنولوژی در کودکان، بیش از علاقه‌شان به یادگیری  مهارت‌های اساسی زندگی است. در واقع، 58 درصد از کودکان 2 تا 5 ساله قادر به انجام بازی‌های ساده رایانه‌ای هستند، اما تنها 52 درصد از آنان می‌توانند دوچرخه‌سواری کنند.

باوجود آ‌ن‌که 63 درصد کودکان از رایانه استفاده می‌کنند، تنها 20 درصد از آن‌ها می‌توانند بدون کمک شنا کنند و 11 درصدشان می‌توانند بند کفش‌هایشان را ببندند.

هنگامی که کودکان بزرگ‌تر شده و برای نخستین بار وارد فضای وب می‌شوند، مشکل ناشی از دانش آنان در مورد تکنولوژی نمایان می‌شود. اکنون چند سال است که گروه‌های حمایتی، سازمان‌های سرپرستی و کارشناسان امنیتی به والدین هشدار داده‌اند هنگامی که فرزندانشان از اینترنت استفاده می‌کنند، آن‌ها را تحت نظر داشته باشند و دسترسی آنان را به سایت‌هایی که پتانسیل خطرآفرینی برایشان دارند، محدود کنند. این‌که والدین تا چه اندازه این هشدار را جدی گرفته‌اند، جای بحث دارد.

بنا بر نتایج پژوهش ای‌وی‌جی، 72 درصد از والدین اعلام کرده‌اند هنگامی که فرزندانشان در محیط اینترنت هستند، آنان را تحت نظر دارند. این در حالی است که 41 درصد از والدین به فرزندان خود اجازه می‌دهند رایانه‌شان را در اتاق خواب شخصی خود نگهدارای کنند، که این امر نشان می‌دهد در این شرایط نظارت مستقیم و همزمان والدین در این مکان وجود ندارد.

علاوه بر این، 62 درصد از والدین به فرزندان 10 تا 13 خود اجازه میدهند به شبکه‌های اجتماعی دسترسی داشته و در آن فعالیت کنند. باوجود آن‌که حداقل سن مورد نیاز برای ورود به فیس‌بوک 13 سال است، 47 درصد از والدین کودکان 10 ساله می‌گویند به فرزندانشان اجازه ورود به این شبکه و فعالیت در آن را می‌دهند که این امر با توجه به نتایج پژوهش‌های مختلف ای‌وی‌جی از خطرناک بودن این امر حکایت دارد.

نتایج این پژوهش همچنین بیان‌گر آن است که کودکان 10 تا 13 ساله روزانه 2 ساعت را صرف ارسال پیام می‌کنند.

ورود کودکان در سنین پایین به فضای مجازی با خطراتی از مواجهه زودهنگام آنان با برخی مسائل غیر ضروری در این سنین آغاز و تا مورد سوءاستفاده قرار گرفتن آن‌ها از سوی جنایتکارانی که آگاهانه به سراغ کودکان می‌روند، ادامه می یابد؛ کودکانی که هنوز کاملا متوجه تفاوت‌های فضای مجازی و فضای حقیقی نیستند و اغلب بدون نظارت والدین، روحشان به وسیله محتواهای نامناسبی که هیچ نظارتی بر آنها وجود ندارد، از جمله بازی‌های رایانه‌ای خشونت‌آمیز به بند کشیده می‌شود.

اخبار مرتبط : 

روزانه يك ميليون نفر قربانی جرائم اينترنتی می‌شوند

دروازه ورود دختران به دنیای جنسی

بلوغ جنسی زودرس با شاهزاده‌خانم‌های والت‌دیزنی

فعالیت فرزندتان را در کامپیوتر کنترل کنید + عکس

بازی‌های ویدئویی خشونت را از دنیای مجازی به زندگی واقعی می‌آورند

اعتياد به اينترنت، توانايي‌هاي ذهني را ضعيف مي‌كند

کشف بزرگترين شبكه سوءاستفاده اينترنتی از كودكان در آمريكا

فیس‌بوک به دنبال شکار کودکان!

شبكه‌های اجتماعي كابوس جديد والدين در غرب

بازي‌هاي آنلاين؛ سرگرمی هزاره جديد

بیماری افسردگی فیس‌بوکی هم آمد

یک ‌سوم اینترنت در تسخیر سایت‌های غیراخلاقی

افزايش 63 درصدي حضور كودكان در دنياي آنلاين

 

منبع : سایت گرداب

 








 
 
n s u n
« انسان »
 
c a t e g o r y
« موضوعات »
بیش از 100 موضوع با محوریت انسان
 
r e g i s t e r a t i o n
« عضویت و اشتراک »
با لینک ثابت RSS سایت مطالب را در سایت و یا نرم افزار خود منتشر و شماهده کنید
به زودی

به مناسبت آغاز سال 1391 و شروع چهارمین سال فعالیت سایت سامانه عضویت پیامکی "انسان" افتتاح شد.
جهت دریافت رایگان پیام های کوتاه با موضوع انسان یک پیامک با متن انسان به شماره
3000258800 ارسال نموده و منتظر تائید عضویت خود در سامانه شوید.
شما نیز می توانید نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را به شماره مذکور پیامک کنید.

 
l a s t  p o s t
« آخرین مطالب »
 
v o t e
« نظرسنجی »

نظر شما در مورد محتوی سایت انسان چیست؟


 
c a n o n i c a l   t i m e
« اوقات شرعی »
 
c h a r i t y
« كمك هاي انسان دوستانه »»





برنامه جهانی مبارزه با گرسنگی

کمک به ایتام
 
 
t r a n s l a t e
« ترجمه »

 
c a l e n d a r
« تقویم شمسی »
<    «  دی 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
 
 
l i n k  b o x
« پیوند به بیرون »

براي تبادل لينك با ما آدرس سايت را با نام "انسان" در وبسايت يا وبلاگ خود اضافه كرده و سپس از قسمت تماس با ما لينك خود را ارسال نمائيد
آدرس های ورودی به سایت:
www.Nsun.us
www.N-Sun.ir
www.Nsun.tk
nsun.ely.ir

 
 

خدا نکنه تا آدم نشدیم دنیا بهمون رو بیاره Copyright © 2009-2010 By www.nSun.us , All rights reserved -  Hosted & Design By Hami Web Network
Powered By DataLifeEngine - SMS Box= 3000258800  -   SMS Plugin Service By www.SmsWay.ir