به نام خداوند بخشنده مهربان               بِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ‏ ‏                In the Name of Allah, the Beneficent, the Merciful.                Au nom d'Allah, le Tout Miséricordieux, le Très Miséricordieux.                Im Namen des barmherzigen und gnädigen Gottes.                In nome di Allah , il Compassionevole, il Misericordioso.                Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.                ¡En el nombre de Alá, el Compasivo, el Misericordioso!              

 
   Home Page | صفحه اول   Rss Link | فید خبرخوان   Contact Us | تماس با ما     امروز
کلیک کن
 

کوتاه نوشته های انسانی / ابلیس آدم روی » چگونه از شر ابلیس های آدم روی در امان باشیم ؟
ارسال : 11/10/1348, 03:30 | 0 نظر | 455 بازديد نسخه مخصوص چاپ
 

چون بسی ابلیس آدم روی هست

پس به هر دستی نشاید داد دست

هشدارهاي پليس در خصوص كلاهبرداري

طراحي نقشه كلاهبرداري بزرگ در سلول

گروه حوادث : مرد تبهكار كه به بهانه استخدام جويندگان كار در يكي از بيمارستان‌هاي تهران، ميليون‌ها تومان كلاهبرداري كرده بود، نمي‌دانست آخرين طعمه‌هايش كارآگاهان پليس هستند.

به گزارش خبرنگار ما، كارآگاهان پليس استان آذربايجان غربي چندي قبل به دنبال طرح شكايت‌هايي در اداره آگاهي اروميه، از كلاهبرداري‌هاي يك مرد ميانسال باخبر شدند كه به بهانه استخدام، افراد جوياي كار را نقره داغ مي‌كرد. او حتي براي جذب طعمه‌هايش، در شهر آگهي تبليغاتي هم منتشر كرده بود. با اين وجود بررسي پرونده‌ها نشان داد، متهم با نام مستعار «علي» ادعا كرده برنده يك مزايده تأمين نيروي كار بيمارستاني در تهران شده و قصد استخدام 200 تن را دارد. او گاهي مواقع هم خود را پيمانكار اداره برق اروميه و تبريز معرفي مي‌كرد. تيم پليسي در ادامه با كمك شاكي‌ها به چهره‌نگاري از متهم پرداخته و پس از بررسي‌ آلبوم مجرمان حرفه‌اي، هويت واقعي او را فاش كردند. شواهد نشان مي‌داد «برات» - 48 ساله – هفت پرونده كلاهبرداري دارد كه هر بار به دنبال آزادي از زندان اقدامات مجرمانه‌اش را از سرگرفته بود. سرهنگ عبدالله قاسمي – رئيس اداره اجتماعي پليس آگاهي با اشاره به اين خبر گفت: همزمان با شناسايي هويت مرد شياد روند رسيدگي به پرونده وارد مرحله تازه‌اي شد و گروهي از مأموران كه در تماس با او خود را جوياي كار معرفي مي‌كردند قرار ملاقاتي تنظيم كردند. «برات» هم با چرب‌زباني، وعده كار مناسب در بيمارستان را داد و از هر متقاضي نيز 700 هزار تومان براي پيگيري‌ كارها تا مرحله استخدام درخواست كرد. در ادامه نيز مرد كلاهبردار هنگامي كه براي دريافت پول و مدارك از تبريز راهي اروميه شده بود از سوي كارآگاهان به دام افتاد. وي پس از انتقال به اداره آگاهي منكر هرگونه جرمي شد. اما پس از روبه‌رو شدن با شاكي‌ها لب به اعتراف گشود و گفت: «زماني كه در زندان بودم نقشه كلاهبرداري از افراد جوياي كار را طراحي كردم. پس از آزادي نيز در محل‌هايي كه جوانان حضور داشتند پرسه زده و ادعا مي‌كردم براي تأمين نيروي كار در يكي از بيمارستان‌هاي تهران نياز به 200 نفر دارم. سپس از طعمه‌هايم پول و مدارك گرفته و متواري مي‌شدم. به اين شيوه از ده‌ها نفر در شهرهاي اروميه، تبريز، مراغه و تهران پول گرفته‌ام!

سرهنگ قاسمي با هشدار به افراد جوياي كار گفت:

 متأسفانه تبهكاران همواره از ساده‌لوحي برخي جويندگان كار سوءاستفاده كرده و به روش‌هاي مختلف و به بهانه استخدام در شركت‌ و كارخانه‌هاي بزرگ، نقشه كلاهبرداري‌هايشان را عملي مي‌كنند حال آن‌كه هوشياري شهروندان و توجه آنها به هشدارهاي پليسي مي‌تواند تبهكاران را در اجراي نقشه‌هاي شوم‌شان ناكام بگذارد.

وي افزود: شرايط فعلي ثبت شركت‌ها، فضايي را فراهم كرده كه در سايه آن شركت‌هاي كاغذي بسادگي امكان كلاهبرداري از افراد جوياي كار را يافته‌اند. به همين دليل از جوانان مي‌خواهيم قبل از هر اقدامي سوابق اين نوع شركت‌ها را بررسي نمايند يا از پليس كمك بخواهند.

رئيس اداره اجتماعي پليس آگاهي تأكيد كرد: ثبت شركت و چاپ آگهي در روزنامه‌ها دليلي بر قانوني بودن فعاليت شركت‌ها نيست و شهروندان در صورت مشاهده هر مورد مشكوك موضوع را به پليس اطلاع دهند.

منبع : http://www.iran-newspaper.com

 








 
 
n s u n
« انسان »
 
c a t e g o r y
« موضوعات »
بیش از 100 موضوع با محوریت انسان
 
r e g i s t e r a t i o n
« عضویت و اشتراک »
با لینک ثابت RSS سایت مطالب را در سایت و یا نرم افزار خود منتشر و شماهده کنید
به زودی

به مناسبت آغاز سال 1391 و شروع چهارمین سال فعالیت سایت سامانه عضویت پیامکی "انسان" افتتاح شد.
جهت دریافت رایگان پیام های کوتاه با موضوع انسان یک پیامک با متن انسان به شماره
3000258800 ارسال نموده و منتظر تائید عضویت خود در سامانه شوید.
شما نیز می توانید نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را به شماره مذکور پیامک کنید.

 
l a s t  p o s t
« آخرین مطالب »
 
v o t e
« نظرسنجی »

نظر شما در مورد محتوی سایت انسان چیست؟


 
c a n o n i c a l   t i m e
« اوقات شرعی »
 
c h a r i t y
« كمك هاي انسان دوستانه »»





برنامه جهانی مبارزه با گرسنگی

کمک به ایتام
 
 
t r a n s l a t e
« ترجمه »

 
c a l e n d a r
« تقویم شمسی »
<    «  دی 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
 
 
l i n k  b o x
« پیوند به بیرون »

براي تبادل لينك با ما آدرس سايت را با نام "انسان" در وبسايت يا وبلاگ خود اضافه كرده و سپس از قسمت تماس با ما لينك خود را ارسال نمائيد
آدرس های ورودی به سایت:
www.Nsun.us
www.N-Sun.ir
www.Nsun.tk
nsun.ely.ir

 
 

خدا نکنه تا آدم نشدیم دنیا بهمون رو بیاره Copyright © 2009-2010 By www.nSun.us , All rights reserved -  Hosted & Design By Hami Web Network
Powered By DataLifeEngine - SMS Box= 3000258800  -   SMS Plugin Service By www.SmsWay.ir