Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/nsun/public_html/old/engine/classes/templates.class.php on line 239 انسان http://old.n-sun.ir/ fa انسان http://old.n-sun.ir/yandexlogo.png http://old.n-sun.ir/yandexsquarelogo.png DataLife Engine سوم جمادی الثانی ( 11 هجری قمری ) http://old.n-sun.ir/nsundarayam/soogvari/3359-سوم-جمادی-الثانی--(-11-هجری-قمری-).html با عرض تسلیت سالروز پرپر شدن ریحانه رسول خدا  ، حضرت زهرای بتول (س) به دادگستر جهان ، امام زمان (عج) و رهروان راه آن حضرت ، سال خوشی را از خداوند متعال برای همگان آرزومندیم .  ایام سوگواری Fri, 20 Mar 2015 22:15:09 +0330     با عرض تسلیت سالروز پرپر شدن ریحانه رسول خدا  ، حضرت زهرای بتول (س) به دادگستر جهان ، امام زمان (عج) و رهروان راه آن حضرت ، سال خوشی را از خداوند متعال برای همگان آرزومندیم . ***  حیف از فاطمه حیف از فاطمه آن نخل جوان       که خم از باد اجل شد ناگاه حیف از آن گوهر ارزنده که بود       در جهان خیل نکویان را شاه حیف از آن شمع فروزنده که بود       پرتو آن طرب‌افزا غم‌گاه بود از پاکی طینت تا بود       عفتش همدم و عصمت همراه بود ذیل وی از آلایش دور       پاک دامان وی از لوث گناه روز و شب تا به جهان داشت مقام       بود آن رشک خور و خجلت ماه خرم از چهره‌اش این هفت اقلیم       روشن از عارضش این نه خرگاه چون شد آن سرو قد لاله عذار       از سموم اجلش حال تباه سرو ازین غصه به بر جامه درید       لاله زین غم ز سرافکنده کلاه ریخت در فرقتش آن خاک بسر       کرد در ماتمش این جامه سیاه چون شد از دار فنا سوی بهشت       جانش از شوق ملاقات الله رخت بربست از این غمخانه       بار بگشاد در آن عشرتگاه کلک هاتف پی تاریخ نوشت       رفت از دار فنا فاطمه آه منبع : مجموعه اشعار هاتف اصفهانی         نامه هاي خط خطی (هفته پنجاه و یکم) http://old.n-sun.ir/minitext/erfan/3358-نامه-هاي-خط-خطی-(هفته-پنجاه-و-یکم).html نامه هاي خط خطی نویسنده : خانم دکتر عرفان نظر آهاری (هفته پنجاه و یکم) همه کس مرگ را می چشد و شما پاداش خود را به طور کامل در روز قیامت خواهید گرفت.هر کس را از آتش دور کنند و به بهشت آورند،کامیاب شده است و این زندگی چیزی جز کالایی فریبنده نیست. دکتر عرفان نظر آهاری Sun, 15 Mar 2015 08:30:12 +0330     نامه هاي خط خطی نویسنده : خانم دکتر عرفان نظر آهاری (هفته پنجاه و یکم) همه کس مرگ را می چشد و شما پاداش خود را به طور کامل در روز قیامت خواهید گرفت.هر کس را از آتش دور کنند و به بهشت آورند،کامیاب شده است و این زندگی چیزی جز کالایی فریبنده نیست. آل عمران/ 185 همه ی آدمها می میرند. همه ی آدمها. هیچ کس نیست که زنده بماند. حتی پیامبرها و امامها هم مرده اند. پرنده ها و پروانه ها هم می میرند. درختها و گلها هم می میرند. هیچ چیز و هیچ کس نمی ماند. اما چرا برای مردن باید به دنیا بیاییم. این همه زندگی می کنیم ، این همه زحمت می کشیم و سعی می کنیم آدم نیکوکاری بشویم و آخرش می میریم. همین! من هم می میرم. این را مطمئنم. ولی نمی دانم کی و کجا و چه جوری. یعنی هیچ کس نمیداند. شاید این طوری بهتر باشد. فقط تویی که این را می دانی. فقط تو. شاید همین امروز آخرین روز زندگی من باشد. شاید همین نوشته،آخرین نوشته ی من باشد. هیچ کس نمی تواند از مردن فرار کند. هر چقدر هم که پولدار باشد،هر چقدر هم که باهوش باشد،هیچ راهی وجود ندارد. خودت گفته ای: هر جا که باشید،ولو در حصارهای سخت استوار،مرگ شما را در می یابد. اما آدمها دوباره زنده می شوند و این موضوعی است که تو بارها و بارها گفته ای. مثل دانه ای که برای سبز شدن کاشته می شود. زنده را از مرده بیرون می آورد و مرده را از زنده و زمین را پس از مردنش زنده می کند و شما نیز این چنین از گورها بیرون اورده می شوید. روم/ 19 آیا مرگ پایان همه چیز است؟ اگر این طور باشد زندگی چیز خیلی غم انگیزی می شود. تو چه فکر می کنی؟ تو درباره ی مرگ چه نظری داری؟ آیا ما با مردن تمام می شویم؟ در این باره با خدا حرف بزن. ( ادامه دارد ) منبع : کتاب نامه هاي خط خطی هشت بهشت 309 http://old.n-sun.ir/minitext/8behesht/3357-هشت-بهشت-309.html قیمت یه روز بارونی چنده؟       هیچ وقت از خودت پرسیدی قیمت یه روز زندگی چنده؟...  هدیه هشت بهشت : نعمت  نعمت های رنگارنگ و مختلف خداوند همه یک پیام دارند: ما برای انسان ... هشت بهشت Mon, 09 Mar 2015 12:41:46 +0330     هدیه هشت بهشت : نعمت نعمت های رنگارنگ و مختلف خداوند همه یک پیام دارند: ما برای انسان آفریده شده ایم، اما انسان برای خداوند The various and lovely gifts of God, all have a same message: We are human’s, But the human is God’s *** قیمت یه روز بارونی چنده؟      هیچ وقت از خودت پرسیدی قیمت یه روز زندگی چنده؟... دانلود کنید   کوچ بنفشه‌ها http://old.n-sun.ir/shoara-14/shafie/3356-کوچ-بنفشه‌ها.html کوچ بنفشه‌ها  در روزهای آخر اسفند  کوچ بنفشه‌های مهاجر  زیباست.  در نیمروز روشن اسفند  وقتی بنفشه‌ها را از سایه‌های ... شفیعی کدکنی Sun, 08 Mar 2015 09:00:59 +0330     کوچ بنفشه‌ها   در روزهای آخر اسفند   کوچ بنفشه‌های مهاجر   زیباست.   در نیمروز روشن اسفند   وقتی بنفشه‌ها را از سایه‌های سرد   در اطلس شمیم بهاران‌   با خاک و ریشه‌   ‌ میهن سیارشان ‌   در جعبه‌های کوچک چوبی‌   در گوشه ی خیابان می‌آورند:   جوی هزار زمزمه در من‌   می جوشد:   ای کاش...   ای کاشآدمی وطنش را   مثل بنفشه ها   (درجعبه‌های خاک)   یک روز می‌توانست‌   همراه خویشتن ببرد هر کجا که خواست.   در روشنای باران در آفتاب پاک.   منبع : مجموعه اشعار  دکتر شفیعی کدکنی دریافت فایل تصویری : فرهاد - کوچ بنفشه ها کسب مال ( لقمه ) حرام ، از مصادیق حق الناس ( بخش هجدهم ) http://old.n-sun.ir/nsunvahoghogh/masadigh/3355-کسب-مال-(-لقمه-)-حرام-،-از-مصادیق-حق-الناس-(-بخش-هجدهم-).html کسب مال ( لقمه ) حرام ، از مصادیق حق الناس ( بخش هجدهم ) بحثی بر لقمه حرام و اثرات آن  در بين معاصي و گناهان، مال و لقمه حرام از ويژگي هاي خاصي برخوردار است از جمله: ۱ـ بر خلاف بعضي گناهان كه انجام آنها موجب ضايع شدن «حق الله» مي شود در ارتكاب لقمه حرام، علاوه  ... مصادیق حق الناس Fri, 06 Mar 2015 10:13:36 +0330 کسب مال ( لقمه ) حرام ، از مصادیق حق الناس ( بخش هجدهم ) بحثی بر لقمه حرام و اثرات آن  در بين معاصي و گناهان، مال و لقمه حرام از ويژگي هاي خاصي برخوردار است از جمله: ۱ـ بر خلاف بعضي گناهان كه انجام آنها موجب ضايع شدن «حق الله» مي شود در ارتكاب لقمه حرام، علاوه بر «حق الله»، مسئله «حق الناس» هم وجود دارد. ۲ـ لقمه حرام جزئي از بدن و وجود انسان مي شود و گوشت و پوست و استخوان از آن رشد و نمو مي كند. حضرت علي «عليه السلام» مي فرمايد: «الحرام سحت»( آمدي، عبد الواحد، غرر الحكم، مكتب الاعلام الاسلامي، ح8102. ), مال حرام خبيث و ناپاك است، و لذا كساني كه از خوردن مال حرام ابا و پروايي ندارند، سراسر وجودشان را خباثت و ناپاكي ها فرا مي گيرد. اثرات لقمه حرام بر روح و جان، دو گونه است، يكي اثراتي كه به كل گناهان تعلق دارد كه همان مخالفت با دستورات خداوند و تجاوز به حريم محرمات الهي است. دوم اثراتي كه مخصوص لقمه حرام است و آن ضايع كردن حق الناس است. در روايات اثرات و مضراتي براي مال و لقمه حرام ذكر شده كه به بعضي از آن ها اشاره مي كنيم: الف: اثرات عمومي ۱ ـ از بين رفتن لذت و حلاوت عبادت و ايمان: رسول گرامي اسلام «صلي الله عليه و آله» مي فرمايد: «حرام علي قلوبكم ان تعرف حلاوة الايمان حتي تزهد في الدنيا»( مجلسي، محمد باقر، بحار الانوار، دار احياء التراث العربي، ج73، ص 49.), ممكن نيست كه قلوب شما شيريني و حلاوت ايمان و عبوديت را درك كند مگر اينكه از گناهان بپرهيزيد و زهد و تقوي پيشه كنيد. ۲ ـ زنگار زدن و تاريك شدن قلب: از امام صادق «عليه السلام» نقل شده: «ان القلوب لترين كما يرين السيف»( عروسي حويزي، عبد علي جمعه، نور الثقلين، اسماعيليان، ج5، ص 513، ذيل آيه 14 مطففين.), همانا قلوب انسانها زنگار مي گيرد، همانطور كه شمشير چنين مي شود، و گناهان عامل مهمي در پيدايش اين آفت، در قلوب انسانهاست. ۳ ـ از بين رفتن حجب و حيا و كم رنگ شدن قبح گناهان: در فرازي از دعاي كميل مي خوانيم: «اللهم اغفر لي الذنوب التي تهتك العصم», خداوند بر من ببخشاي گناهاني را كه پرده هاي حجب و حيا را مي درند. ۴ ـ سلب توفيق در انجام مستحبات: امام صادق «عليه السلام» مي فرمايد: «ان الرجل يذنب الذنب فيحرم صلاة الليل»( مجلسي، بحار الانوار، ج70، ص330.), گاهي اوقات، گناهي انجام مي دهد كه باعث محروم شدن از اقامه نماز شب مي شود. ب: اثرات مخصوص لقمه حرام ۱ ـ عدم قبولي نماز تا چهل روز: در حديثي از پيامبر «صلي الله عليه و آله» نقل شده: «من اكل لقمة حرام لم تقبل له صلوة اربعين ليلة»( همان، ج63، ص 313.), كسي كه لقمه حرام مي خورد تا چهل روز نماز او در درگاه حق تعالي پذيرفته نمي شود. ۲ ـ مستجاب نشدن دعا: در حديثي قدسي خداوندمي فرمايد: «فمنك الدعاء و علي الاجابة فلا تحجب عني دعوة اِلاّ دعوة آكل الحرام»( ابن فهد حلي، عدة الداعي، مؤسسه معارف اسلامي، چاپ اول، 1420 هـ، ص171.), از شما دعا كردن و از من اجابت آن، پس هيچ كس از اجابت من محروم نمي شود، مگر شخص حرام خوار. ۳ ـ قساوت قلب و عدم پذيرش حق: در جريان واقعه عاشورا امام حسين «عليه السلام» خطاب به لشكر يزيد چنين فرمود: «فقد ملئت بطونكم من الحرام و طبع علي قلوبكم»( مجلسي، بحار الانوار، همان، ج45،ص8. ), شكم هايتان از حرام پر شده و قلب هايتان از پذيرش حق گريزان شده است. ۴ ـ دوري از خدا: امير بيان علي «عليه السلام» مي فرمايد: «من أدخل بطنه النار فأبعده الله»( مجلسي، بحار الانوار، ج40، ص340. ), كسي كه در درون آتش (مال حرام) بريزد، خداوند او را از خود دور مي كند. ۵ ـ متزلزل شدن عبادات: پيامبر اكرم «صلي الله عليه و آله» مي فرمايد: «العبادة مع اكل الحرام كالبناء علي ارمل»( مجلسي، بحار الانوار، ج100، ص 16. ), عبادت كردن با حرام خواري، همچون بنا كردن بر روي خاك سست است، و روشن است كه چنين بنايي با اندكي لرزش، واژگون مي شود. در پايان ذكر اين نكته ضروري است كه اثرات ذكر شده براي خورنده و مال حرام، ممكن است به گناهان ديگري چون دزدي و غيبت و... هم بيانجامد. در هر حال خوردن مال حرام از گناهان كبيره اي است كه هم به حق الله تصرف و تجاوز شده و هم به حق الناس و چون به حق ديگر ظلم و تعدي شده تا صاحبان مال، رضايتشان جلب نشود هرگز خداونداين چنين انسان هايي را نمي بخشد، اگر چه به ظاهر توبه و استغفار كنند.    منبع : بهمن عرب بلاگفا  مطالب مرتبط : سایت مجله اینترنتی انسان       چهار زندان انسان (بخش 4 ) http://old.n-sun.ir/andishmandan/shariaty/3354-چهار-زندان-انسان-(بخش-4-).html چهار زندان انسان (بخش 4 ) دکتر علی‌ شریعتی    پس، از زندان اول، زندان طبیعت، انسان خودآگاهی و اراده و آفرینندگی خودش را به وسیله شناخت طبیعت یعنی علم به دست می‌آورد. از زندان دوم، ایستوریسم، هم با شناخت فلسفه تاریخ و استخدام جبر تاریخ یعنی علم تاریخ، رهائی خودش را به دست می‌آورد. و از زندان سوم، سوسیولوژیسم و زندان نظام اجتماعی .... دکتر علی شریعتی Wed, 04 Mar 2015 08:48:52 +0330 چهار زندان انسان دکتر علی‌ شریعتی بخش 4    پس، از زندان اول، زندان طبیعت، انسان خودآگاهی و اراده و آفرینندگی خودش را به وسیله شناخت طبیعت یعنی علم به دست می‌آورد. از زندان دوم، ایستوریسم، هم با شناخت فلسفه تاریخ و استخدام جبر تاریخ یعنی علم تاریخ، رهائی خودش را به دست می‌آورد. و از زندان سوم، سوسیولوژیسم و زندان نظام اجتماعی نیز، افراد با علم، رهائی خودشان را به دست می‌آورند و سازنده نظام اجتماعیشان می‌شوند. زندان چهارم، بدترین زندان است و انسان در برابرش عاجزترین زندانی است. و آن زندان «خویشتن» است. و عجیب است که در طول تاریخ می‌بینیم که انساناز این زندان‌های سه‌گانه نجات خودش را بیشتر تأمین کرده و از همه وقت رهاتر از این سه جبر است و بیشتر از همیشه بر این سه جبر مسلط است، اما برعکس در برابر جبر چهارم، یعنی جبر «خود» و زندان خویشتن، از همه وقت، حتی از دوره‌ای که انسان تکنولوژی نداشته و علوم طبیعی را نمی‌دانسته، جامعه‌شناسی و فلسفه تاریخ را نمی‌فهمیده، عاجزتر است. و بعد، همین زندانی جبر چهارم بودن انسان امروز است که رهائی از زندان اول و دوم و سوم را پوچ و بیهوده و عبث نموده است. امروز، انسان رها شده از زندان طبیعت و تاریخ و جامعه، به پوچی می‌رسد. چرا؟ به خاطر این‌که انسانی که زندانی چهارمین زندان است، از سه زندان اول هم که نجات پیدا کند، اول بدبختی او است؛ زیرا به قول یک نویسنده، برایانسانی که در یک جبر خفته است، رنج «نمی‌دانم چه کنم» نیست، چون نمی‌تواند کاری کند، اما انسان امروزی که بیش از همیشه توانائی این را دارد که «چه کند»، کمتر از همیشه می‌داند که «چه باید بکند». زیرا آن کسی که باید از این سه زندان رها شود، بر طبیعت مسلط شده، بر تاریخ و سرنوشت و تقدیر آینده بشریت مسلط شده یا بر جامعه خودش مسلط شده- این انسان- ، عاجز و اسیر زندان خویشتن است. و چرا نمی‌تواند از زندان خویشتن بیرون بیاید؟ چون رهائی از این زندان مشکل است. به این علت مشکل است که سه زندان اول، چهار دیوار داشت در پیرامون وجود من، و من در آن زندانی بودم؛ و نسبت به زندانی بودن خودم، آگاهی داشتم. می‌دانستم که این نیروی جاذبه است و من نمی‌توانم بپرم- این را آگاه بودم؛ حتی موقعی که بدوی بودم این آگاهی را داشتم. می‌دانستم که این‌جا چون رودخانه است من مجبورم صیاد بشوم، این‌جا چون فقط جنگل دارد من مجبورم که شکار بکنم. این جبرها را من، در گذشته، احساس می‌کردم. اما جبر چهارم، دیواری در پیرامون وجود من نیست، زندانی است که من با خود حمل می‌کنم. اینست که خودآگاهی و شناخت نسبت به این زندان از همه مشکل‌تر است. در این‌جا خود زندانی و زندان یکی هستند، خود بیماری و خود انسان بیمار یکی شده‌اند. و به همین جهت است که شفا یافتن از این بیماری دشوار است. دشواری دیگر به خاطر اینست که انسان با علم می‌تواند از زندان تاریخ بیرون بیاید، با علم می‌تواند از زندان طبیعت بیرون بیاید، و با علم می‌تواند از زندان نظام حاکم بر اصول اجتماعی درآید، اما متأسفانه با علم نمی‌تواند از زندان خویشتن بیرون بیاید. چون این عالِم، خود، زندانی است. خود این علم، علم یک زندانی است. اینست که این «خود» که می‌گوید، احساس نمی‌کند که آن من آزادی است که در خودش مدفون است. او (خود را به عنوان یک خود و یک انسان مطلق احساس می‌کند.) می‌باید که از زندان طبیعت و جامعه و تاریخ رها شود، و رها می‌شود اما به پوچی می‌رسد. می‌خواهم این‌جا فرمولی را عرض کنم. قانونی وجود دارد که از اول خلقت آدم و در طول تاریخ بشر و تا همین الان صادق است. انسان در زندگی مادی خود، این طریق را می‌پیماید- فقط و فقط در زندگی مادی- ، و آن این است که انسان، اول نیاز دارد بعد به رفاه می‌رسد، سپس رفاه به پوچی، و پوچی به عصیان و سرانجام عصیان به زهدگرائی و ذهنیت‌گرائی می‌انجامد....  منبع : سایت شریعتی ادامه مطالب  : سایت مجله اینترنتی انسان   ترک انفاق از مصادیق حق الناس ( قسمت دوم ) http://old.n-sun.ir/nsunvahoghogh/hagholnas/3353-ترک-انفاق-از-مصادیق-حق-الناس--(-قسمت-دوم-).html ترک انفاق از مصادیق حق الناس  ( قسمت دوم ) تفسیر سوره بقره آیات 261 الی 274 اين است آثار و فوائد انفاقو وقتي انفاق در راه خدا و به انگيزه تحصيل رضاي او باشد، نمو و زياد شدن آن از لوازم تخلف ناپذير آن خواهد بود، چون فوائد انفاق در غير راه خدا ممکن است توأم با ضررهائي باشد که (حتما هست) براي اينکه  .... حق انسان ها ( حق الناس ) Sun, 01 Mar 2015 09:05:20 +0330   ترک انفاق از مصادیق حق الناس  ( قسمت دوم ) تفسیر سوره بقره آیات 261 الی 274 اين است آثار و فوائد انفاق و وقتي انفاق در راه خداو به انگيزه تحصيل رضاي او باشد، نمو و زياد شدن آن از لوازم تخلف ناپذير آن خواهد بود، چون فوائد انفاق در غير راه خداممکن است توأم با ضررهائي باشد که (حتما هست) براي اينکه وقتي رضاي خدا انگيزه آدمي نباشد لابد انگيزه اين هست که من توانگر به فقير انفاق کنم تا شر او را از خود دفع نمايم، و يا حاجت او را برآورم، تا اعتدالي به حال جامعه ببخشم، و فاصله طبقاتي را کم کنم (و در همه اين فرضها بطور غير مستقيم منافعي عايد خود انفاق کننده مي‏شود) و اين خود نوعي استخدام و استثمار فقير به نفع خويش است، که چه بسا در دل فقير آثار سوء بجاي گذارد، و چه بسا اين آثار سوء، در دل فقرا متراکم شود و ناآرامي و بلواها به راه بيندازد، اما اگر انفاق تنها براي رضاي خداصورت بگيرد، و انفاق‏گر بجز خشنودي او هدفي و منظوري نداشته باشد، آن آثار سوء پديد نمي‏آيد، و در نتيجه اين عمل خير محض مي‏شود. الذين ينفقون اموالهم في سبيل الله، ثم لا يتبعون ما انفقوا منا و لا اذي... ( آیه 262 ) کلمه اتباع به معناي ملحق شدن و ملحق کردن است، اولي (ملحق شدن) نظير اين آيه که مي‏فرمايد: فاتبعوهم مشرقين و دومي (ملحق کردن) مانند اين آيه: و اتبعناهم في هذه الدنيا لعنه.  کلمه من با تشديد نون به معني منت نهادن است، و منت آن عملي است از صاحب احسان که احسانش را ناگوار سازد، مثل اينکه به آن شخصي که احسان کرده بگويد: اين من بودم که چنين و چنان احساني به تو کردم، و يا عملي کند که حاکي از همين باشد و اصل در معناي منت بطوريکه گفته شده قطع کردن است، و در آيه: لهم اجر غير ممنون بهمين معنا آمده، و کلمه أذي به معناي ضرر فوري و يا ضرر اندک است، و کلمه خوف به معناي انتظار ضرر است، و کلمه حزن به معناي اندوهي است که بر دل سنگيني کند، چه اندوه از امري که واقع شده، و چه از آنکه بخواهد واقع شود.  قول معروف و مغفره خير من صدقه ...( آیه 263 )  معروف آن سخني است که مردم بر حسب عادت آن را غير معمولي ندانند، که البته به اختلاف عادات مردم مختلف مي‏شود، و کلمه مغفرت در اصل به معناي پوشاندن است، و غني مقابل حاجت و فقر است، و حلم به معناي سکوت در برابر سخن و يا عمل ناهنجار ديگران است.  در اين آيه شريفه خداوند متعال قول معروف و آمرزيدن و مغفرت (يعني چشم‏ پوشي از بدي‏ها که مردم به انسان مي‏کنند) را بر صدقه‏اي که گوشه و کنايه داشته باشد ترجيح داده، و اين مقابله دلالت دارد بر اينکه مراد از قول معروف اين است که وقتي مي‏خواهي سائل را رد کني با زباني خوش رد کني، مثلا دعايش کني که خدا حاجتت را برآورد.  البته اين در صورتي است که سائل سخني که باعث ناراحتي تو باشد نگويد، و اگر لفظي خلاف ادب گفت بايد چنان رفتار کني که او خيال کند سخن زشتش را نشنيده‏اي و آن دعاي خير و اين چشم‏پوشي‏ات از سخن زشت او، بهتر از آنست که به او صدقه‏اي بدهي و به دنبالش آزار برساني، چون آزار و منت نهادن انفاق‏گر به اين معني خواهد بود که مي‏خواهد بفهماند آن مالي که انفاق کرده در نظرش بسيار عظيم است، و از درخواست سائل ناراحت شده است، و اين دو فکر غلط دو بيماري است که بايد انسان با ايمان، دل خود را از آن پاک کند چون مؤمن بايد متخلق به اخلاق خداباشد، و خداي سبحان غني‏اي است که آنچه نعمت مي‏دهد در نظرش بزرگ نمي‏نمايد، و هر بخششي مي‏کند آن را بزرگ جلوه نمي‏دهد و نيز خداي سبحان حليم است، و در مؤاخذه جفاکاران عجله نمي‏کند، و در برابر جهالت خشم نمي‏کند، و بهمين جهتي که گفته شد آيه شريفه، با دو نام غني و حليم ختم شده است .  ( ادامه دارد ) منبع :  ترجمة تفسیر الميزان حضرت آیت الله علامه طباطبایى (رحمه الله) ادامه مطلب در مجله اینترنتی انسان   سوره النمل آیه 1 http://old.n-sun.ir/qoran/ayatallah/3352-سوره-النمل-آیه--1.html بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ طس ۚ تِلْكَ آيَاتُ الْقُرْ‌آنِ وَكِتَابٍ مُّبِينٍ ﴿١﴾ به نام خداوند بخشنده بخشايشگر طس - این آیات قرآن و کتاب مبین است، ﴿١﴾ آیات الهی به روایت قرآن Sat, 28 Feb 2015 21:59:13 +0330 027001 سوره النمل آیه  1 العربي بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ طس ۚ تِلْكَ آيَاتُ الْقُرْ‌آنِ وَكِتَابٍ مُّبِينٍ ﴿١﴾ فارسي به نام خداوند بخشنده بخشايشگر طس - این آیات قرآن و کتاب مبین است، ﴿١﴾ Urdo اللہ کے نام سے جو رحمان و رحیم ہے ط س یہ آیات ہیں قرآن اور کتاب مبین کی (1 Uyghur ناھايىتى شەپقەتلىك ۋە مېھرىبان اﷲ نىڭ ئىسمى بىلەن باشلايمەن طا، سىن. بۇ، قۇرئاننىڭ ۋە روشەن كىتابنىڭ ئايەتلىرىدۇر (1 Sindhi الله ٻاجھاري مھربان جي نالي سان (شروع طٰسٓ، ھي قرآن ۽ پڌري ڪتاب جون آيتون آھن. (1 Kurdish به ناوی خوای به‌خشنده‌ی میهره‌بان (به ناوی ئه‌و خوایه‌ی كانگای ڕه‌حمه‌ت و سۆزو به‌زه‌ییه‌ سه‌رنجی سه‌ره‌تای سوره‌تی (1لبقره‌) بده‌، ئه‌وه ئایه‌ته‌کانی ئه‌م قورئانه‌ن و فه‌رمانی کتێبێکی پیرۆزو ئاشکرا و ڕوونه‌. (1 Divehi رحمن ވަންތަ رحيم ވަންތަ اللَّه ގެ اسم ފުޅުން ފަށައިގަންނަމެވެ ط س (މި އަކުރުތަކުގެ مرادދެނެވޮޑިގެންވަނީ اللَّهއެވެ.) މިއީ ކީރިތި قرآنގެ އަދި ބަޔާންވެގެންވާ ފޮތެއްގެ آيةތަކެވެ. (އެބަހީ: ބަޔާންވެގެންވާ ފޮތެއްކަމުގައިވާ قرآن ގެ آية ތަކެވެ.) (1 Azerbaijani Mərhəmətli, rəhmli Allahın adı ilə Ta, Sin! Bu, Qur’anın və (haqqı batildən ayıran) açıq-aydın bir Kitabın ayələridir! (1 Albanian Me emër të Allahut, Mëshirues dhe Përdëllimtar i Madh Tâ, Sín. Këto janë ajetet e Kur’anit dhe Librit të qartë, (1 German Im Namen des barmherzigen und gnädigen Gottes Ta Sin. Dies sind die Verse des Quran - eines deutlichen Buches. (1 Uzbekistan Меҳрибон ва раҳмли Аллоҳнинг номи билан бошлайман. (Аллоҳ таоло ўз китобини "бисмиллаҳ" билан бошлагани мусулмонларга ҳам ўрнак, улар ҳам доим ўз сўзларини ва ишларини "бисмиллаҳ" билан бошламоқлари лозим. Пайғамбар алайҳиссалом ҳадисларидан бирида: "Эътиборли ҳар бир иш "бисмиллаҳ" билан бошланмас экан, унинг охири кесикдир", деганлар. Яъни, баракаси бўлмайди, охирига етмайди То. Сийн. Ушбулар Қуръон-очиқ китоб оятларидир. (1 Spanish ¡En el nombre de Alá, el Compasivo, el Misericordioso Ta. Sin.ESTOS SON MENSAJES del Qur'án --una escritura divina clara en sí misma y que muestra claramente la verdad: (1 Indonesia Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang Thaa Siin (Surat) ini adalah ayat-ayat Al Quran, dan (ayat-ayat) Kitab yang menjelaskan, (1 English In the Name of Allah, the Beneficent, the Merciful  Ta Sin! These are the verses of the Quran and the Book that makes (things) clear (1 Italian In nome di Allah , il Compassionevole, il Misericordioso Ta', Sîn. Ecco i versetti del Corano e di un Libro chiarissimo, (1 Barbari S yisem n Öebbi, Aênin Ipêunun Ïs. Atnan issekniyen n Leqwôan, akked Tezmamt ipbegginen. (1 Bulgarian В името на Аллах, Всемилостивия, Милосърдния  Та. Син. Тези са знаменията на Корана - ясната Книга - (1 Bengali শুরু করছি আল্লাহর নামে যিনি পরম করুণাময়, অতি দয়ালু ত্বা, সীন। এ-সব হচ্ছে কুরআনের তথা সুস্পষ্ট গ্রন্থের বাণীসমূহ, -- (1 Bosnia U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog Tā Sīn. Ovo su ajeti Kur'ana i Knjige jasne, (1 Portuguese Em nome de Deus, o Clemente, o Misericordioso Tah, Sin. Estes são os versículos do Alcorão, o Livro lúcido, (1 Tatar Рәхимле шәфкатьле Аллаһ исеме белән башлыйм эшемне Та син. Мәгънәсе мәгълүм түгел. Ошбу сүзләр Коръән аятьләредер вә хак белән батылны аеручы хак китаптыр. (1 Tajik Ба номи Худовандибахшояндаи меҳрубон То, син. Ин аст оёти Қуръон ва китоби равшангар. (1 Tamil அளவற்ற அருளாளன், நிகரற்ற அன்பாளன், அல்லாஹ்வின் பெயரால்! (தொடங்குகிறேன் தா, ஸீன். இவை குர்ஆனுடைய தெளிவான வேதத்துடைய - வசனங்களாகும்.(1 Thai ด้วยพระนามของอัลลอฮฺ ผู้ทรงกรุณาปราณี ผู้ทรงเมตตาเสมอ ฏอ ซีน เหล่านี้คือโองการทั้งหลายของอัรกุรอาน และคัมภีร์อันชัดแจ้ง (1 Turkish Rahman ve rahim Allah adiyle Ta sin, bunlardır Kur'an'ın, gerçekle batılı açıklayan kitabın ayetleri. (1 Czech Ve jménu Boha milosrdného, slitovného Tá sín. Toto jsou verše Koránu a Písma zjevného, (1 Chinese 奉至仁至慈的真主之名 塔,辛。这些是《古兰经》--判别真伪的经典--的节文, (1 Russian С именем Аллаха Милостивого, Милосердного Та син. Это [то, что читается] – аяты Корана и разъясняющей Книги [Корана же], (1 Romanian În numele lui Dumnezeu cel Milos şi Milostiv Ta. Sin. Acestea sunt versetele Coranului, ale unei Cărţi desluşite, (1 Japanese 慈悲あまねく慈愛深きアッラーの御名において ター・スィーン。これはクルアーンの印(凡ての事物を)明瞭にする啓典の印であり, (1 Swedish I GUDS, DEN NÅDERIKES, DEN BARMHÄRTIGES NAMN Taa seen. DETTA ÄR budskap ur Koranen, en Skrift som är klar i sig själv och som klart framställer sanningen, (1 Swahili KWA JINA LA MWENYEZI MUNGU MWINGI WA REHEMA MWENYE KUREHEMU T'aa Siin. (T'. S.), Hizi ni Aya za Qur'ani na Kitabu kinacho bainisha; (1   المصدر   *  منبع *Source *    ที่มา  *   Источник  *   स्रोत  *   來源 *  Burimi  *  Zdroj  *  bron * Quelle   چهل ترجمه آیه فوق شامل  :  فارسی English  ,  Norwegian ,  Japanese , French  , German  , Hindi , Dutch   , Chinese , Kurdish  ,   Hvsayy  ,  Russian  ,  .....  در مجله اینترنتی انسان شگفتيهاي آفرينش http://old.n-sun.ir/qoran/ayatquran/3351-شگفتيهاي-آفرينش.html بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ أَ لَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ يُزْجِي سَحاباً ثُمَّ يُؤَلِّفُ بَيْنَهُ ثُمَّ يَجْعَلُهُ رُکاماً فَتَرَى الْوَدْقَ يَخْرُجُ مِنْ خِلالِهِ وَ يُنَزِّلُ مِنَ السَّماءِ  مِنْ جِبالٍ فِيها مِنْ بَرَدٍ فَيُصِيبُ بِهِ مَنْ يَشاءُ وَ يَصْرِفُهُ عَنْ مَنْ يَشاءُ يَکادُ سَنا بَرْقِهِ يَذْهَبُ بِالْأَبْصارِ * آیات قرآن به روایت تصویر Wed, 25 Feb 2015 23:42:59 +0330     شگفتيهاي آفرينش بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ أَ لَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ يُزْجِي سَحاباً ثُمَّ يُؤَلِّفُ بَيْنَهُ ثُمَّ يَجْعَلُهُ رُکاماً فَتَرَى الْوَدْقَ يَخْرُجُ مِنْ خِلالِهِ وَ يُنَزِّلُ مِنَ السَّماءِ  مِنْ جِبالٍ فِيها مِنْ بَرَدٍ فَيُصِيبُ بِهِ مَنْ يَشاءُ وَ يَصْرِفُهُ عَنْ مَنْ يَشاءُ يَکادُ سَنا بَرْقِهِ يَذْهَبُ بِالْأَبْصارِ * به نام خداوند بخشنده بخشايشگر آيا نديدي که خداوند ابرهايي را به آرامي مي‏راند، سپس ميان آنها پيوند مي‏دهد، و بعد آن را متراکم مي‏سازد؟! در اين حال، دانه‏هاي باران را مي‏بيني که از لابه‏ لاي آن خارج مي‏شود؛ و از آسمان از کوه‏ هايي که در آن است (ابرهايي که همچون کوه‏ها انباشته شده‏اند) دانه‏ هاي تگرگ نازل مي‏کند، و هر کس را بخواهد بوسيله ي آن زيان مي‏رساند، و از هر کس بخواهد اين زيان را برطرف مي‏کند؛ نزديک است درخشندگي برق آن (ابرها)چشمها را ببرد! * « سوره النور آیه 43  » In the name of Allah, the Beneficent, the Merciful Do you not see that Allah drives along the clouds, then gathers  them together, then piles them up, so that you see the rain coming forth from their midst? And He sends down of the clouds that are (like) mountains wherein is hail, afflicting therewith whom He pleases and turning it away from whom He pleases; the flash of His lightning almost takes away the sight An-Nur[24:43] مطالب مرتبط : دریافت فایل صوتی تفسیر آيات 41 تا 45 سوره نور ( مفسر :  آقای دکتر محمد علی انصاری )  مجله اینترنتی انسان   دریافت فایل تصویری حق الناس http://old.n-sun.ir/nsunvahoghogh/sound/3350-حق-الناس.html موضوع : حق الناس سخنران : حضرت آیت الله مظاهری نوع فایل  : صوتی فرمت فایل : mp3 منبع :سایت رادیو معارف حق الناس به روایت سخنوران Tue, 24 Feb 2015 17:59:31 +0330     موضوع : حق الناس سخنران : حضرت آیت الله مظاهری نوع فایل  : صوتی فرمت فایل : mp3 منبع : سایت رادیو معارف 1 حق الناس -  طرح موضوع و بیان کلیات آن حجم فایل : 6 3/3  مگا بایت مدت :  29 دقیقه و  22  ثانیه دریافت فایل 2 حق الناس -  آبروی مردم حجم فایل :  42 /3  مگا بایت مدت :  29 دقیقه و  21  ثانیه دریافت فایل 3 حق الناس -  گناهان زبانی 1 حجم فایل : 51 / 2 مگا بایت مدت :  28دقیقه و  52 ثانیه دریافت فایل 4 حق الناس -  گناهان زبانی 2 حجم فایل : 52/ 2 مگا بایت مدت :  28دقیقه و  43  ثانیه دریافت فایل 5 حق الناس -  گناهان زبانی 3 حجم فایل :  54 / 2 مگا بایت مدت :  28دقیقه و  58  ثانیه دریافت فایل 6 حق الناس -  دزدی و اقسام آن حجم فایل : 62 / 2 مگا بایت مدت :   29 دقیقه و  57 ثانیه دریافت فایل 7 حق الناس -  روزی حرام و تأثیر آن حجم فایل : 21/ 2 مگا بایت مدت :   25 دقیقه و  11 ثانیه دریافت فایل 8 حق الناس -  دزدی و اقسام آن و غصب مال مردم حجم فایل : 59/ 2 مگا بایت مدت :   29 دقیقه و  31 ثانیه دریافت فایل 9 حق الناس -  دزدی - امانت داری – افشاء اسرار  مردم حجم فایل :  38 /  3مگا بایت مدت :   28 دقیقه و  50 ثانیه دریافت فایل 10 حق الناس -  دزدی فرهنگی حجم فایل : 55/ 2 مگا بایت مدت :   29 دقیقه و  03 ثانیه دریافت فایل 11 حق الناس -  کم فروشی – گران فروشی حجم فایل : 57 / 2 مگا بایت مدت :   29 دقیقه و  16 ثانیه دریافت فایل 12 حق الناس -  دزدی  – غش در معامله حجم فایل :  55 / 2 مگا بایت مدت :   29 دقیقه و  05 ثانیه دریافت فایل 13 حق الناس -  رشوه  – پارتی حجم فایل :  53 / 2 مگا بایت مدت :   28 دقیقه و  47 ثانیه دریافت فایل 14 حق الناس – غصب – 1 حجم فایل :  55 / 2 مگا بایت مدت :   29 دقیقه و  01 ثانیه دریافت فایل 15 حق الناس – غصب – 2 حجم فایل :  37 / 3 مگا بایت مدت :   28 دقیقه و  49  ثانیه دریافت فایل